نوری المالکی ، نخست وزیر عراق اظهار داشت : با ایران درخصوص خرید تسلیحات توافق نکرده ایم .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین؛‌ این شبکه در خبری فوری گزارش داد نوری المالکی نخست وزیر عراق گفته است با تهران درخصوص خرید تسلیحات ساخت ایران توافق نکرده‌ایم.

در عین حال وزارت دفاع عراق پیشتر اعلام کرده بود چندین شرکت بین‌المللی تلاش کرده بود به عراق مهمات صادر کنند.

وزارت دفاع عراق در بیانیه‌ای که سه‌شنبه در پایگاه اینترنتی این وزارتخانه منتشر شد اعلام کرد، برخلاف اخبار مطبوعات، هیچ قراردادی با این شرکت ایرانی امضا نشده است .

آمریکا از عراق خواست تا درباره اخبار مطبوعات که به قرارداد خرید تسلیحاتی بغداد از تهران اشاره دارد، توضیح دهد. جنیفر ساکی سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد: هرگونه انتقال سلاح از ایران به یک کشور ثالث نقض مستقیم قطعنامه 1747 شورای امنیت سازمان ملل متحد است.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت : نیروهای امنیتی حمله به لانه‌های تروریستی در استان نینوا در منطقه الشوری که انبارهای سلاح در آن وجود داشت، آغاز کردند و مشخص شد که طراحی بزرگی برای اجرای عملیات‌های گسترده مرتبط با خارج در جریان است.

وی اشاره کرد که در جریان این عملیات، 47 خانه بمب‌گذاری شده که برای هدف قرار دادن نیروهای امنیتی طراحی شده بود، شناسایی شد و نیروهای امنیتی موفق شدند این خانه‌ها را شناسایی و تعداد زیادی از تروریست‌ها را به قتل برسانند.

مالکی افزود: اغلب مناطق الرمادی تحت کنترل دستگاه‌های امنیتی و فرزندان عشایر است و از روسا و مدیران نهادهای دولتی می‌خواهیم که از همه کارمندان برای بازگشت به محل کار خود درخواست کنند و خانواده‌هایی که از خانه‌هایشان رانده شده‌اند به خانه‌های خود بازگردند.

انتهای پیام / 
برچسب ها: نوری ، المالکی ، توافق ، تسلیحات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار