اکنون به جای القاعده، افشای اطلاعات محرمانه و جاسوسی سایبری به مهم ترین تهدید امنیت ملی امریکا تبدیل شده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، به نقل از ایران هسته ای- روسای سرویس های اطلاعاتی اصلی امریکا به کنگره این کشور گفته اند عقیده دارند اکنون به جای القاعده، افشای اطلاعات محرمانه و جاسوسی سایبری به مهم ترین تهدید امنیت ملی امریکا تبدیل شده است.

روسای اف بی آی، سیا، آژانس اطلاعات دفاعی به همراه جیمز کلاپر مدیر اطلاعات ملی امریکا روز چهارشنبه 9 بهمن 1392 (29 ژانویه 2014) در کمیته برگزیده اطلاعاتی سنا حاضر شدند و پس از ارائه ارزیابی های خود به سوالات سناتورها پاسخ دادند.

بنابر گزارش کن دیلانیان برای روزنامه لس آنجلس تایمز در روز 10 بهمن، یکی از مهم ترین نکاتی که مقام های اطلاعاتی امریکا در این جلسه به آن اشاره کرده اند این است که اکنون جاسوسی سایبری و افشای اطلاعات مهم ترین تهدید امنیت ملی امریکاست.

لس آنجلس تایمز در این باره نوشته است: «جامعه اطلاعاتی آمریکا در بررسی خطرات جهانی، برای اولین مرتبه، خطر افشای اطلاعات طبقه بندی شده و دزدی اطلاعات دولتی را به عنوان دومین خطر بزرگ برای آمریکا معرفی کردند. بر اساس این گزارش، حملات سایبری به زیرساخت های مهم در درجه اول است و تروریسم بین المللی خطر سومی است که امنیت آمریکا را تهدید می کند».

این در حالی است که اسناد امنیت ملی امریکا در سال 2012 القاعده را تهدید شماره یک امنیت ملی امریکا می دانست.

آنطور که مقام های دولت امریکا گفته اند افشاگری های ادوارد اسنودن کارمند آژانس امنیت ملی امریکا در تغییر این ارزیابی نقص اصلی را داشته است.

ژنرال مایکل فلین، مدیر اطلاعات دفاعی آمریکا با اشاره به افشاگری های اسنودن می گوید: «این افشاگری ها زندگی نظامیان و نیروهای اطلاعاتی را به خطر می اندازد».

 مت اولسن، رئیس مرکز ملی مبارزه با تروریسم هم گفته است که ردیابی این افراد از رد یابی اعضای القاعده و نیروهای وابسته به آن دشوار تر است.

روسای آژانس های اطلاعاتی امریکا در این گزارش بارها از روسیه و چین به علت دزدی اطلاعات دیجیتالی و ایجاد اخلال در سیستم های رایانه ای و عملیات جاسوسی با هدف دزدی اطلاعات محرمانه دولت آمریکا، وزارت دفاع و دیگر نهادهای این کشور، به عنوان تهدید های مهم اطلاعاتی نام برده اند.

آژانس های اطلاعاتی امریکا در ارزیابی خود همچنین گفته اند که حمله بزرگ تروریستی به آمریکا غیرمحتمل است اما در مورد افزایش خطر حمله به پایگاه های آمریکایی در خارج از این کشور هشدار داده اند.

این گزارش درباره ایران می گوید: «روسای جاسوسی آمریکا درگزارش خود به ایران نیز اشاره کرده و گفته اند این کشور برای کاهش تحریم های بین المللی بر اساس یک توافق شش ماهه با شش قدرت بزرگ جهانی بر سر برنامه هسته ای خود مصالحه کرده است».

برچسب ها: تهدید ، امنیت ، امریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار