برطبق نتایج مطالعات، سابقه خانوادگی و اینکه ابتلا به آلزایمر چه نوع ارتباط خویشاوندی با فرد داشته باشد، خطر ابتلا به این بیماری دو تا ده برابر افزایش می‌یابد.

مهیارمهین شفیعی متخص مغز واعصاب درگفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: آلزایمر نوعی بیماری ناهمگن از نظر ژنتیکی است که تقریباً در تمامی نژاد و جوامع بروز می‌کند.

وی با بیان اینکه بیماری آلزایمر در اغلب موارد به دلایل "ژنتیکی" بروز می‌کند، تصریح کرد: عوامل محیطی نیز نقش مهمی در ابتلا به آلزایمر و تشدید این بیماری دارند و باید بیشتر موردتوجه قرار گیرند.

مهین شفیعی گفت: اگر یکی از افراد خانواده و خویشاوندان درجه اول یا نزدیک مبتلا به آلزایمر باشد، احتمال ابتلا به این بیماری تا حد زیادی افزایش می‌یابد.

وی تاکیدکرد: بر طبق نتایج مطالعات انجام شده، سابقه خانوادگی و اینکه مبتلا به آلزایمر چه نوع ارتباط خویشاوندی با فرد داشته باشد، خطر ابتلا به این بیماری دو تا ده برابرافزایش می‌یابد.

مهین شفیعی یاد‌آور شد: اگر در یکی از خویشاوندان درجه اول آلزایمر پس از 65 سالگی بروز کرده باشد، خطر نسبی ابتلا به این بیماری حدود سه تا هفت برابر افزایش می‌یابد.

وی خاطرنشان کرد: در صورت ابتلای پدر، مادر، برادر و خواهر به آلزایمر، خطر نسبی آلزایمر هفت تا ده برابر افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/
برچسب ها: آلزایمر ، سابقه ، خانوادگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار