دانشگاه علوم بهزیستی و توان بخشی تنها دانشگاه توان بخشی در منطقه است که در ارائه‌ی خدمات توان بخشی در منطقه حرف اول را می‌زند.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران؛ محمد علی محسنی بند پی  سرپرست واحد بین الملل دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در نشست معاونین و مدیران روابط بین المللی دانشگاه‌های علوم پزشکی گفت: بر اساس برنامه‌ی 1404 و اسناد بالا دستی و در نظر گرفتن توانمندی‌های دانشگاه علوم بهزیستی و توان بخشی و رفع نیازهای این دانشگاه در ارائه‌ی خدمات توانبخشی به کشورهای منطقه نظیر عراق، سوریه و افغانستان می‌توان شاهد خدمات دیگری از سوی این دانشگاه نیز بود.

وی توسعه‌ی روابط و همکاری‌های بین المللی را از اولویت‌های مهم دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی برشمرد و افزود:‌ برقراری ارتباط و تفاهم نامه های همکاری با اساتید ایرانی خارج از کشور و اساتید خارجی در دانشگاه‌های صاحب نام،  تبادل اساتید و دانشجو و همچنین انجام پروژه‌های تحقیقاتی مشترک از دیگر اولویت‌های حوزه‌ی روابط بین الملل دانشگاه علوم بهزیستی و توان بخشی است.

سرپرست واحد بین الملل دانشگاه علوم بهزیستی و توان بخشی خاطرنشان کرد: رایزنی‌های اولیه با بعضی از اساتید در کشورهای استرالیا، آمریکا و اسپانیا هم اکنون آغاز گردیده است و این تعاملات علمی و پژوهشی ادامه خواهد شد.

وی گفت: به نظر می‌رسد وظیفه‌ی اصلی واحد بین المللی وزارت بهداشت وظیفه‌ی حاکمیتی، نظرات و هدایت بر فعالیت‌های امور بین الملل دانشگاه‌ها بوده و تفویض اختیارات اجرایی به دانشگاه‌ها هم باعث تسهیل انجام امور در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و همچنین باعث تمرکز بیشتر واحد بین الملل وزارت بهداشت در امر حاکمیتی و نظارت خواهد شد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توان بخشی افزود: در این نشست مقرر گردید تا در سال 93 ظرفیت ها و پتانسیل‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور و فرصت‌های توسعه‌ی امور بین الملل در دانشگاهای علوم پزشکی با توجه به توانمندی ایران در عرصه‌ی آموزش، پژوهش و سلامت توریسم مورد توجه قرار بگیرد.

گفتنی است بازنگری ساختار تشکیلاتی و نشست‌های سازمانی امور بین الملل دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور از دیگر مباحث مطرح شده در این نشست بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار