مسئولین دانشگاه سلطان قابوس عمان از پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای بازدید کردند.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، رئیس دانشگاه سلطان قابوس و هیئت همراه روز سه‌شنبه(6 اسفند ماه) به منظور بررسی امکان گشودن باب همکاری‌های علمی بین دو مرکز علمی‌، پژوهشی در پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای سازمان حضور یافتند و از سوی بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان و معاون روابط راهبردی و امور مجلس و همچنین محمد‌قنادی، رئیس پژوهشگاه و هیئت همراه مورد استقبال قرار گرفتند.
 
در ابتدای این دیدار سخنگوی سازمان انرژی اتمی در سخنانی به روابط حسنه بین دو کشور اشاره کرد و به بیان امکان رشد مناسبات بین دو مرکز در راستای روابط تاریخی فی­مابین دوکشور پرداخت.
 
رئیس پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای و هیئت میزبان نیز در بخش دیگری از دیدار خلاص‌ه­ای از توانمندی‌های پژوهشگاه را برای گروه عمانی ارائه و پژوهشکده­‌های مختلف آن را معرفی کردند.
 
علی البیمانی رئیس دانشگاه سلطان قابوس ضمن ابراز خوشحالی از این دیدار، خواستار گسترش مناسبات علمی بین دو مرکز و اعزام دانشجو به پژوهشگاه شد.
 
هم­چنین "منی منت فهد" دختر فهد بن محمود، نخست­ وزیر و نفر دوم سلطنت عمان، و معاون همکاری­‌های خارجی دانشگاه تمایل خود وکشورش را جهت تبادل گروه‌های علمی بین دو کشور اعلام کرد.
 
سپس علی البیمانی و هیئت همراه از راکتور تحقیقاتی تهران و آزمایشگاه­‌های تولید رادیوداروها بازدید کردند و از نزدیک با بخشی از توانمندی­‌های موجود در سازمان انرژی اتمی ایران آشنا شدند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار