عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: بهم ریختگی تقسیمات موجود در شهر تهران مدیران را دچار سردرگمی و منجر به عدم کنترل صحیح بحران در زمان حوادث می‌کند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، طلا در کنگره علمی تبعات سیاسی،‌اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی ناشی از زلزله احتمالی شهر تهران و راهکارهای برون رفت از آن ، گفت: شهر تهران از بخش مرکزی، شهرستان فراتر رفته و سه شهرستان را در هم ریخته که این یکی از ناهماهنگی در تقسیمات کشوری است.

وی افزود: بهم ریختگی و عدم تفکیک شهر تهران و شهرستانهای آن باعث می‌شود که در مواقع بحرانی مدیران در تصمیمگیری دچار مشکل شوند و کنترل و مهار آن به سختی صورت گیرد.

وی در ادامه با اشاره به حادثه ریزش ساختمان 5طبقه در سعات‌آْباد بیان داشت: ریزش یک ساختمان 5طبقه و گرفتار شدن 24 کارگر و داشتن اطلاعات دقیق از حادثه دیدگان، سرانجام پس از چند روز آسیب‌دیدگان و کارگران از ساختمان بیرون کشیده شدند که این تلنگری  برای برنامه‌ریزی و مدیریت بیشتر و بهتر بحران است.

وی در ادامه با بیان اینکه در مدیریت بحران بهترین اصل، اصل بدبینی است ، افزود: در امداد ونجات باید به این فکر کرد که اگر همه گسلهای تهران فعال شوند چطور باید وارد عمل شد چراکه ما در این آبگرفتگی مترو یا خیابان هنوز آمادگی کامل را نداریم .

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در ادامه بیان داشت: نبود امکانات درست و خطوط انتقال صحیح گاز، آب و برق همه اینها پس از فعال شدن گسلها منجر به مرگ 5/5 میلیون نفر در تهران می‌شود.

طلا در ادامه با اشاره به اولین راهکار پیشنهادی خود در این مورد افزود: در گام نخست هیچ راهی جز خود امدادی برای مردم وجود ندارد و سپس در گام بعدی دگر امدادی می‌تواند در موقعیتهای بحرانی موثر واقع شود.

وی در ادامه با اشاره به نقش آموزش تصریح کرد: اینکه مردم تهران چقدر با زلزله آشنا هستند اصل مهمیست مردم تهران باید با زلزله زندگی کنند و این بخش  یعنی آموزش به عهده هلال احمر است.

وی در ادامه افزود: از لحاظ امنیتی و سیاسی نیز باید طبق مصوبه شورای امنیت ملی در سال 1377 عمل کرد که در مبنای آن باید هر منطقه از تهران مدیران و وظایف آنها مشخص باشد.

انتهای‌پیام/
برچسب ها: بهم ، ریختگی ، تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار