رئیس جمعیت هلال احمر گفت: جمعیت هلال احمر با برنامه‌ها و اقدامات پیش بینی شده و عملی کاربردی آمادگی هرگونه همکاری و اقدام در خصوص راهکارهای برون رفت تهران از آثار مخرب پس از زلزله دارد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران محمد فرهادی در کنگره علمی تبعات سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی ناشی از زلزله احتمالی شهر تهران و راهکارهای برون رفت از ان در جمع خبرنگاران گفت: پیش بینی وضعیت تهران پس از زلزله همواره مورد توجه همه سازمان‌ها و ارگان‌ها است و تهران یکی از ششمین شهری است که پس از زلزله اثرات مخربی بر آن تحمیل خواهد شد.
 
وی در ادامه افزود: تهران دارای 10 گسل است که 3 گسل آن زلزله‌های بالای 7 ریشتر را در خود ثبت کردند و از زمان آخرین زلزله مخرب تهران بیش از 170 سال می‌گذرد.
 
وی در ادامه با بیان اینکه پیش بینی و پیشگیری از اثرات مخرب زلزله در تهران نیازمند توجه همه ارگان‌ها و سازمان‌ها است بیان داشت: سازمان‌های مختلف از جمله هلال احمر، شهرداری، استانداری، آموزش و پرورش می‌توانندبا برنامه‌های جامع و کاربردی خود و مشارکت بیشتر راهکارهای منطقی و عملی برای کاهش اثرات مخرب ناشی از زلزله تهران تدوین و برنامه ریزی کنند.
 
وی در ادامه با اشاره به برنامه‌های پیش روی هلال احمر افزود: آموزش های عمومی یکی از مهمترین اقدامات پیشگیرانه است چراکه همیشه مردم در صحنه حضور دارند و بهتر می‌توانند موقعیت بحران را با مداخله خود مدیریت کنند.
 
وی در ادامه تصریح کرد: راه اندازی تیم‌های امداد محله‌ای و جای گذری محل‌هایی برای اسکان موقت و دائمی در هنگام بروز بحران از اقداماتی بوده که هلال احمر می‌تواند در این زمینه داشته باشد.
 
وی در ادامه با اشاره به نقش دولت در برون رفت از وضعیت بحرانی تهران پس از زلزله اظهار داشت: دولت می‌تواند با حمایت‌ها و پشتیبانی‌های خود می‌تواند اقدامات و گام‌های موثری را در این زمینه بردارد اقداماتی از جمله نظارت بر ساخت وسازهایی در تهران صورت می‌گیرد یکی از این موارد است.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: تقویت امدادونجات جمعیت هلال احمر و توجه به امداد هوایی از مهمترین گام‌هایی است در این راستا سازمان جمعیت هلال احمر داشته است.
 
رئیس جمعیت هلال احمر همچنین در خصوص بودجه تصویب شده این جمعیت یادآور شد: بودجه جمعیت هلال احمر 500 میلیارد تومان نسبت به سال گذشته افزایش داشته که می‌تواند در توسعه و تجهیز ناوگان امدادی بسیار موثر واقع شود.

انتهای‌پیام/


برچسب ها: هلال احمر ، زلزله ، آمادگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار