علیرضا دبیر عضو شورای شهر فعالیت های توسعه ورزش شهروندی در تهران را برای دیگر استان ها الگو دانست.

به گزارش خبر نگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران علیرضا دبیر در دومین روز برگزاری نخستین سمپوزیوم ورزش شهروندی، ضمن تقدیر از عملکرد سازمان ورزش شهرداری تهران در زمینه توسعه ورزش همگانی، گفت: من معتقدم ما هنوز به نقطه مطلوب نرسیده‌ایم ولی با این حال دوستان ما در سازمان ورزش اقداماتی انجام داده‌اند که می‌تواند الگوی خوبی برای سایر شهرهای کشورمان باشد.

وی با تاکید بر این که ورزش همگانی حق مردم است، افزود: شهرداری تهران هم اکنون در حوزه‌هایی نظیر اتوبوسرانی و مترو اقدامات قابل توجهی انجام داده است. بسیاری از این اقدامات شاید جزو وظایف قانونی نبوده ولی از جمله مطالبات مردم است. شهرداری بر همین اساس وارد شده و به این نیازها پاسخ داده است. من امیدوارم این اتفاق در عرصه ورزش همگانی نیز رخ دهد. یعنی باید به جایی برسیم که ورزش هم مانند مترو و اتوبوسرانی جزو مواردی باشد که هزینه کردن برای آن گریزناپذیر بوده و در سبد مطالبات مردم قرار گیرد.

دبیر در بخش دیگری به برگزاری اولین سمپوزیوم ورزش شهروندی اشاره کرد و افزود: آنچه نشست‌های علمی را بیش از پیش تایید می‌کند، خروجی آن‌هاست. در واقع راهکارهای نظری باید در وادی اجرا به راهکارهای عملیاتی تبدیل شود تا مردم از آن بهره ببرند.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در عین حال تصریح کرد: مهم‌ترین وظیفه شهرداری‌ها در حوزه ورزش، بردن این مهم به خانه‌های مردم است. بر این اساس هرگز وارد حوزه حرفه‌ای نخواهیم شد ولی جایگاه ورزش همگانی را ارتقاء خواهیم داد.

انتهای‌پیام/
برچسب ها: عملکرد ، ورزش ، شهرداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار