عضو شورای عالی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها احترام به خواست همسر و پذیرفتن استقلال شخصیت وی را از ویژگی زندگی پایدار عنوان و تصریح کرد: هنر این است که باور کنید همسرتان اسیر شما نیست و برای سلایق و خواسته های او احترام قائل باشید نه این که هر چه شما خواستید او هم ملزم باشد که بخواهد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت الاسلام مستشاری در مراسم میثاق آسمانی در حرم مطهر رضوی با اشاره به تداوم ارتباط زن و مرد با دوستان دوران مجردی در پس از ازدواج، گفت : اگر بودن با دوستان موجب خوشحالی همسرتان می شود شما باید از شادی او خوشحال باشید.

حجت‌الاسلام مستشاری با اشاره به اهمیت توکل بر خدا و توسل به اهل بیت(ع)، ادامه داد: این دو تضمین‌کننده خوشبختی زندگی هستند؛ آرامش، نشان خوشبختی و سوغات خداوند در سفر شما به سوی بهشت است.

وی در ادامه به تبیین نکاتی پیرامون عوامل پایداری بنیان خانواده و زندگی موفق پرداخت و افزود: اهمیت دادن به رفع نیازهای همسر نخستین ملاک پایداری زندگی است.

وی خطاب به همسران جوان ادامه داد: شما دو انسان مستقل با دو شخصیت و تربیت متفاوت هستید لذا هر چقدر با هم تفاهم داشته باشید باز هم دونفر هستید و نمی شود گفت یک روح در دو بدن.

یادآور می شود هفدهمین دوره طرح ملی ازدواج دانشجویی(همسفر تا بهشت) از بهمن ماه سال جاری تا پایان اردیبهشت ماه93 به میزبانی مشهدالرضا(ع) ادامه خواهد داشت./س

پایان خبر/

برچسب ها: قم ، ازدواج ، قفس ، اسارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.