معاون میراث فرهنگی استان اصفهان گفت: هیچگونه شواهدی مبنی بر وجود آثار پارینه سنگی در شهرستان نایین تاکنون کشف نگردیده است .

به گزارش باشگاه خبرنگاران اصفهان ، "ناصر طاهری" افزود: با توجه به انتشار خبرکشف یک محوطه 50000ساله مربوطه به دوره پارینه سنگی واقع در شهرستان نایین به اطلاع می رساند اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان خبر مذکوررا تایید نمی کند .

وی با اشاره به اینکه خبر منتشر شده کاملاً بی اساس است، افزود: خبر از قول یکی از کارشناسان پیشین اداره کل میراث فرهنگی منتشر شده است که صحت ندارد.

وی تصریح کرد: در این خبر آمده است که یک تیم باستان شناسی در حال بررسی و جمع آوری اطلاعات می باشند، چنانچه این موضوع صحت داشته باشد این اقدام غیرقانونی است و از طریق مراجع قضایی پیگیری خواهد شد.

شایان ذکر است : مجموعه غارهای قلعه بزی در شهرستان مبارکه اصفهان دارای قدمتی در حدود ۴۲ هزار سال پیش ماوای شکارچیانی بوده است که در دشت‌های اطراف به شکار گورخر، اسب، گاو وحشی و حتی کرگدن می‌پرداختند.

بقایای سکونت آنها در این غار‌ها ، کهن ترین آثار شناخته شده سکونت انسان غار نشین از دوران پارینه سنگی در استان محسوب می‌شود

باستان شناسان در حدود 3الی 4 سال است که در این منطقه مشغول به تحقیقات در خصوص بقایای سکونت آنها در این غارها هستند./س


انتهای پیام

برچسب ها: اصفهان ، شهرستان ، نایین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.