اهمیت فناوری اطلاعات خصوصا پژوهش‌های بارگیری الکترونیکی در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نادیده گرفته می شود.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران؛ سید امید فاطمی، عضو هیات علمی دانشگاه تهران و رئیس هشتمین کنفرانس علمی و پنجمین کنفرانس بین‌المللی یادگیری آموزش الکترونیکی ایران گفت: دغدغه ها نباید علم و پژوهش  باشد بلکه باید بتوانیم اطلاعات را مورد تحلیل قرار داده و به تحقق برسانیم.

 وی گفت: در حوزه فنی هم "تحقیقات بنیادی" در وزارت علوم نداریم.

وی اظهار داشت: باید انقلابی در حوزه آموزش داشته باشیم همچنین طرح های حمایت از IT در حوزه نظارت کم است.

وی عنوان کرد: وزارت علوم هم باید روی زمینه های خاص فناوری اطلاعات کار کند همچنین یکی از گروه‌های پژوهش "یادگیری الکترونیکی" است که توجه وزارت علوم به این حوزه بسیار کم است.

هنوز سیاست علمی در یادگیری الکترونیکی مشخص نشده است

در ادامه دبیر اجرایی هشتمین کنفرانس ملی یادگیری الکترونیکی گفت: هنوز سیاست علمی در حوزه یادگیری الکترونیکی تدوین نشده است.

وی عنوان کرد: از میان 522 مقاله ارسالی به دبیرخانه 75 مقاله که 31 مقاله آن به صورت ارائه شفاهی و 44 مقاله آن به صورت ارائه پوستر خواهد بود.

وی از همه دست اندرکاران در هر حوزه‌ای برای اجرای صحیح کنفرانس  تشکر و قدردانی کرد.

یادگیری الکترونیکی نیز باید در مدارس نهادینه شود

همچنین منتظر، دبیر علمی هشتمین کنفرانس ملی و پنجمین کنفرانس بین‌المللی یادگیری آموزش الکترونیکی ایران در پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران گفت: این کنفرانس با شش محور اصلی برگزار خواهد شد و یادگیری الکترونیکی از فناوری اطلاعات و ارتباطات که از پنج حوزه تاثیر گذار محسوب می شود و تعدادی از شرکت‌های خدماتی مربوط به این حوزه را عرضه کرده‌اند.

وی گفت: بخش‌هایی از خدمات به زیر ساخت‌های لازم برای یادگیری الکترونیکی و بخش دیگر به محتوای مورد نیاز در عرصه یادگیری مربوط می‌شود.

ورود آموزش الکترونیکی به مدارس کشور نیز امر مهمی است به این منظور کارگروه آموزش الکترونیکی در آموزش و پرورش را در دستور کار خود قرار داده ایم تا بتوانیم با مدارس کشور و آموزش عمومی ارتباط برقرار کنیم.

گفتنی است در این همایش مجموعه مقالات به صورت EBOOK  به صورت الکترونیکی تهیه و توزیع شده است و نمایشگاهی نیز راجع به دستاوردهایی در این زمینه فعال هستند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار