یک روانشناس گفت: یکی از متداول‌ترین درمان‌ها جهت بیماری افسردگی دارو‌های ضد افسردگی، روان درمانی یا ترکیبی از هر دو روش است.

شیده جلالی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: افسردگی کم، که گذرا باشد، کم بیش همه ما دچارش می‌شویم اگر افسردگی در شخصی زیاد باشد که حتی توان انجام کار‌های روزانه را نداشته باشد و با دارو درمانی و روان درمانی حال عمومی فرد رو به بهبودی باشد حتما باید معالجه ادامه پیدا کند.
 
 وی ادامه داد: افسردگی باید از طریق یک معاینه کامل که شامل تشخیص هر گونه بیماری جسمی که احتمالا باعث بروز علائم افسردگی می‌شود انجام گیرد اگر علت جسمی برای افسردگی پیدا نشد، در آن صورت باید یک ارزیابی روانشناختی توسط روانپزشک انجام گیرد.
 
وی تاکید کرد: بسیاری از افراد تنها بعضی از علائم افسردگی را دارند و از نقطه نظر شدت و تداوم با یکدیگر متفاوت هستند .
 
وی افزود: افسردگی در نوجوانان به علت اینکه هیجان بالائی دارند متفاوت تر است، فرد در این حالت قضاوت‌های عجولانه می‌کنند و رفتار دیگران را تعمیم می‌دهد یعنی یک رفتار بد از کسی سر بزند می‌گوید او کاملا بد است و همین طور رفتار آنها ثبات ندارد و مسائل را بزرگتر از آنچه هست می بینند.
 
 جلالی در پایان خاطر نشان کرد: افسردگی های شدید نیز به درمان پاسخ می دهند در حقیقت اعتقاد به اینکه شرایط فرد به گونه ای است که افسردگی وی قابل درمان نیست، بخشی از نا امیدی است که به همراه افسردگی  شدید و جدی به وجود می‌آید به چنین افرادی باید اطلاعات در مورد درمان‌های جدید افسردگی داده شود که شک و تردید آنها در این زمینه از بین برود.

انتهای‌پیام/
 

برچسب ها: افسردگی ، بیماری ، درمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار