وزیر خارجه آمریکا جان کری در نشست بین‌المللی حمایت از لبنان که قرار است 5 مارس در پاریس تشکیل گردد شرکت می‌کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ،  پایگاه خبری "العهد" به نقل از فرانس پرس گزارش داد : طبق اعلام یک دیپلمات آمریکایی ، وزیر خارجه آمریکا جان کری در نشست گروه‌بین المللی حمایت از لبنان که در سال 2014 برای کمک به این کشور در مقابله با پیامدهای بحران سوریه بر این کشور تشکیل گردیده است شرکت خواهد کرد.

مدیر دفتر خاورمیانه وزارت خارجه آمریکا "لورنس سیلورمن" که در مقابل کمیته امور خارجی مجلس سنا سخن می‌گفت ، اعلام کرد : دبیرکل سازمان ملل متحد "بان کی مون" و رئیس جمهور لبنان میشل سلیمان در سپتامبر گذشته گروه بین‌المللی حمایت از لبنان را تشکیل دادند. این دیپلمات آمریکایی گفت : ما این گروه را ابزاری فعال به حساب می آوریم که به حمایت از ثبات لبنان کمک خواهد کرد. وی همچنین اعلام کرد : جان کری وزیر امور خارجه نیز در نشست آینده این گروه در پاریس که ماه مارس برگزار می‌گردد ، شرکت خواهد کرد.وزیر خارجه فرانسه لوران فابیوس هفته گذشته از تشکیل این نشست خبر داده بود.

سیلورمن همچنین گفت : لبنان بیشترین تعداد پناهندگان سوری را در مقایسه با بقیه کشورها منطقه پذیراست ، بطوریکه حدود 940 هزار پناهنده دارد و هیچ گروه و مجموعه‌ای در لبنان نیست که مسأله پناهندگان بر روی آن تأثیر نداشته باشد.

وی گفت که کشورش برای کم کردن این مشکلات از طریق 340 میلیون دلار کمک مشارکت خود را نشان می‌دهد و ما از کشورهای دیگر نیز می‌خواهیم که به وعده خود مبنی بر کمک به این کشور، عمل کنند.

انتهای پیام/
برچسب ها: بین الملل ، کری ، لبنان ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار