باید در کشور به رشته جراحی فک و صورت اهمیت ویژه داده شود و به صورتی که اگر پیشرفت علمی در کشورمان بالا باشد جراحان برجسته می توانند کیفیتی نوین در امر جراحی ارائه دهند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ رضا زالی رئیس سازمان نظام پزشکی کشور در دوازدهمین کنگره جراحی فک و صورت گفت: امروز در جراحی های فک و صورت با انواع روش های نوین و کاربردی مواجه هستیم البته باید به این رشته اهمیت ویژه ای داده شود تا بتواند بهترین کیفیت را ارائه دهد در واقع به جای اهمیت بالا و ویژه به آندوسکپی باید به جراحی فک و صورت اهمیت بسیاری داده شود تا بهترین کیفیت و بهترین کارها ارائه داده شود.

وی افزود: امروزه این توفیق به ما عنایت شده که در دانشگاه ها و حوزه های دندانپزشکی صحبت ها و بحث های جدید، حیرت آور و شگرف زده شده در واقع یک جراح موفق باید باریک بین و نگاهی اثر بخش داشته باشد و بتواند مشکلات را با راحتی حل کند.

لازم به ذکر است برای دومین بار رقابت بسیار مفید جهت توانمندی فک و صورت در بین جوانان ایجاد شده است.

زالی اذعان داشت: با توجه به حجم تصادفات، نقش جراحان فک و صورت یک نقش خطیر است چرا که باید نتایج کوتاه مدت و بلند مدت را در نظر گرفته و "بهترین استراتژی درمان" را اتخاذ کنند.

وی اظهار داشت: تومور فک و صورت، جراحی های رادیکال، روش بازسازی و درمان رادیکال فک و صورت مسائلی است که یک جراح فک و صورت با آن مواجه است که تلاش، هنرمندی یک جراح را می طلب چرا که عناصری چون جویدن، صحبت کردن و حتی حضور فرد در اجتماع را به دنبال دارد و یک جراح نباید به صرف نگاه مکانیکی به بیمار کمک کند.

گفتنی است تصادفات رانندگی می توانند مهمترین عامل شکستگی فک و صورت باشد که البته 50 درصد این بیماران دچار ضایعات سیستمیک" می شوند که درمان را بسیار سخت می کند.

انتهای پیام/
برچسب ها: فک ، صورت ، تومور ، نظام پزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار