يمه مرکزي اعلام کرد به منظور اطمينان بيمه گذاران بيمه هاي شخص ثالث، از اين پس براي کساني که بيمه نامه هاي خود را از نمايندگي هاي رسمي شركت هاي بيمه خريداري مي کنند، پيامك ارسال خواهد شد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از  بيمه مركزي ، از اين پس همه بيمه گذاران شركت هاي معتبر بيمه اي کشور در هنگام خريد بيمه نامه شخص ثالث خودرو بعد از ثبت قرارداد، پيامكي مبني بر تاييد اعتبار بيمه نامه از سامانه سنهاب بيمه مركزي دريافت خواهند كرد و يك هفته مانده به تاريخ پايان بيمه نامه نيز پيامكي براي اطلاع رساني و اقدام براي تمديد به شخص بيمه گذار ارسال مي شود.
 
بيمه مركزي از بيمه گذاران درخواست کرد در هنگام خريد بيمه نامه از دفاتر نمايندگي شركت هاي بيمه از ثبت صحيح شماره تلفن همراه، كد ملي و شماره خودروي خود در برگه بيمه نامه اطمينان حاصل كنند تا امكان استفاده از اين خدمت و خدمات مشابه فراهم آيد.

پيامك فقط براي بيمه گذاراني که شركت بيمه ذيربط، اطلاعات بيمه نامه هاي خود را در سامانه سنهاپ ثبت کند، ارسال خواهد شد.

بيمه مركزي جمهوري اسلامي ايران پيش از اين هم درباره عملكرد مبهم برخي شركت ها در شيوه هاي تبليغي و  فروش بيمه نامه هشدار داده و از بيمه گذاران خواسته است هنگام تهيه بيمه نامه از اصالت آن مطمئن شوند.

به گزارش اداره كل روابط عمومي بيمه مركزي ، در پي سوء استفاده برخي سودجويان در باره صدور بيمه نامه با قيمت هاي غيرواقعي، بيمه مركزي به عنوان دستگاه عالي نظارتي صنعت بيمه از شهروندان خواست بيمه نامه هاي خود را صرفاً از نمايندگي هاي رسمي شركت هاي بيمه تهيه كنند.

با توجه به اينكه احتمال جعلي و فاقد اعتبار بودن بيمه‌نامه‌ها وجود دارد، از هموطنان تقاضا مي شود در برابر سوء استفاده كنندگان هوشيار باشند و در صورت مواجه‌ شدن با موارد مبهم مراتب را در اسرع وقت براي پيگيري و برخورد قانوني به شركت هاي بيمه ذيربط اطلاع دهند.

همچنين اصالت تمامي بيمه نامه هاي صادر شده در شركت هاي بيمه از طريق سامانه "سنهاب" قابل دسترسي و اثبات است. 

همه بيمه گذاران مي توانند با استفاده از اين سامانه از آخرين وضع بيمه اي خود مطلع شوند و براي تكميل سبد بيمه اي خود اقدام كنند.

فعاليت اين سامانه با استقبال كم نظير بيمه گران و بيمه گذاران روبرو شده است و در آينده نزديك سطح دسترسي عموم به اطلاعات "سنهاب" افزايش خواهد يافت.

در مرحله بعدي تمامي مراحل خريداري، ثبت و تمديد بيمه نامه ها از طريق الكترونيكي انجام مي شود و بيمه گذاران مي توانند از طريق اين سامانه آخرين اطلاعات مربوط به بيمه نامه هاي خود را به آساني رصد كنند و براي تمديد، فسخ قرارداد و تكميل سبد بيمه اي خود تصميم گيري و اقدام كنند.

صنعت بيمه در دهه هاي گذشته با مشكل آمار و اطلاعات ناقص و گاه نادرست رنج مي برد كه خوشبختانه با راه اندازي و تكميل سامانه سنهاب، با شتاب قابل قبولي در مسير اطلاع رساني شفاف به بيمه گذاران حركت مي کند و شركت هاي بيمه نيز از اين شفافيت اطلاعات سود مي برند.

سامانه سنهاب ( سامانه نظارت و هدايت الکترونيکي بيمه) هم اكنون به نشاني www.centinsur.ir براي اطلاع از آخرين وضع بيمه اي مردم قابل دسترسي است.

انتهای پیام/
برچسب ها: بیمه ، سامانه ، بیمه نامه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار