دکتر پیوندی میزان شیوع سرطان سینه در زنان را 30 در 100 هزار جمعیت زن اعلام کرد و گفت: این سرطان شایع ترین عامل مرگ و میر در زنان در بین سنین 40 تا 50 سالگی است.

 به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر علی اصغر پیوندی رئیس دانشگاه  علوم پزشکی شهید بهشتی  امروز 7 اسفند در  کنگره بین‌المللی سرطان سینه گفت: وجود چنین کنگره‌هایی برای رشته های مختلف پزشکی بسیار الزامی است چرا که علوم  پزشکی روز به روز در حال تغییر است و پزشکان باید با شرکت در چنین کنگره‌هایی علم خود را به روز کنند.

وی افزود: نکته مهم این است که چندین سال قبل  بیماری های واگیر شایع بوده در صورتی که امروز جلوه های بیماری های واگیر به بیماری های غیرواگیر تغییر پیدا کرده و  مشکل و "دغدغه نظام سلامت" شده است.

وی با اشاره به اینکه امروزه بیماری های غیر واگیر شدت فزاینده ای پیدا کرده‌اند، عنوان کرد: اگر همکاری های بین بخشی نباشد و دست به دست هم ندهیم نمی‌توانیم بیماری های غیر واگیر را کنترل کنیم باید توجه داشت که علت بروز بیماری های غیر واگیر به سبک زندگی ما مربوط است تغذیه بد، استرس و عدم تحرک در مردم کشور از شیوع بالایی برخوردار است.

پیوندی ادامه داد: "نظام سلامت" ما مبتنی بر "اقتصاد سلامت" است و شیوع بیماری های غیر واگیر بار سنگینی را به حوزه سلامت وارد می کند بنابراین باید راهی پیدا کنیم تا این روند اصلاح کنیم.

 وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه شیوع سرطان سینه 30 در 100 هزار  نفر جمعیت زن است تاکید کرد: شیوع سرطان سینه در کشور ما نسبت به کشورهای غربی پایین تر است اما  روند آن  رو به رشد است به طوری که شایع ترین عامل مرگ و میر زنان در سن 40 تا 50 سال سرطان سینه است و 50 درصد موارد ابتلا زمانی به پزشک مراجعه می کنند که میزان رشد سرطان در مرحله پیشرفته‌ای است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار