اماکن تاریخی و فرهنگی فارس برای پذیرایی هر چه بهتر از مسافران نوروزی آماده شده است .

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ مصیب امیری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس گفت: از اهداف ستاد تسهیلات سفرهای نورزوی استان فارس ارائه خدمات مطلوب و افزایش رضایتمندی گردشگران نوروزی است که در این زمینه اماکن تاریخی و فرهنگی فارس برای پذیرایی از میهمانان نوروزی خود را آماده کرده است.

این مسوول ادامه داد: در این زمینه آماده سازی و بهسازی، تعمیرات و مرمت های اضطراری،ساماندهی فضای سبز و باغچه ها، رنگ آمیزی مبلمان های محیطی و رفع نواقص تأسیسات مکانیکی و برقی اماکن تاریخی و فرهنگی تحت پوشش این اداره کل در حال اجرا است.

وی افزود: طرح نظرسنجی از گردشگران نوروزی، چاپ اقلام اطلاع رسانی و تبلیغاتی، کتابچه راهنما، استقرار راهنمایان گردشگری در اماکن تاریخی فرهنگی سطح استان از جمله مجموعه تخت جمشید، ارگ کریمخان حافظیه، سعدیه، و حمام وکیل در ایام نوروز صورت می گیرد.

امیری بیان کرد: به منظور ایجاد امکانات رفاهی مطلوب برای گردشگران نوروزی، نظارت بر فعالیت تأسیسات و مؤسسات گردشگری اعم از دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی، هتل ها، مهمانپذیرها، مجتمع های بین راهی، واحدهای پذیرایی بین راهی و سفره خانه های سنتی نیز تشدید می شود.

وی ادامه داد: برگزاری دوره های آموزش تکمیلی ویژه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی، دوره های آموزش راهنمایان جمعیت هلال احمر، برنامه های فرهنگی متناسب با دهه فاطمیه(س)، جشنواره سفره های هفت سین و تخم مرغ های رنگی، نشست تخصصی در مورد آیین ها و مراسم و تاریخچه نوروز از برنامه های پیش بینی شده و قابل اجرا در ایام نوروز است.

امیری افزود: برگزاری 22 نمایشگاه صنایع دستی در سطح شیراز و شهرستان های استان از دیگر برنامه ها برای ایجاد رضایت بیشتر مسافران نوروزی است .

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس گفت: تلفن های گویای 2928 برای رسیدگی به شکایات و ارائه اطلاعات گردشگری مورد نیاز گردشگران و تلفن گویای فرماندهی یگان حفاظت میراث فرهنگی به شماره 1801 به منظور دریافت اطلاعات مردمی در حوزه حفاظت از میراث فرهنگی در این ایام فعال است./س

انتهای پیام/

برچسب ها: فارس ، پذیرایی ، نوروزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.