دومين همايش سراسري جامعه ي سالم با حضور انديشمندان و پژوهشگران از سراسر كشور در دانشگاه علوم پزشكي لرستان آغاز به كاركرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران لرستان؛ رئيس دانشگاه علوم پزشكي در مراسم افتتاحيه اين همايش سراسري سه روزه كه از دیروز سه شنبه ششم اسفند آغاز به كار كرده و تا روز پنجشنبه ادامه خواهد داشت گفت: عوامل اجتماعي موثر بر سلامت جامعه مولتي فاكتوريال و چند وجهي هستند و جامعه اي سالم قلمداد مي گردد كه هم از حيث جسمي و هم از حيث رواني و اجتماعي سالم باشد.
ساکی عنوان کرد: جامعه سالم زماني بوجود مي آيد كه انسان به اصل وجودي خويش كه خداوند براي او ترسيم كرده برگردد و گمراهي و ظلم هايي كه امروز بشر دچار آن شده است ناشي از خارج شدن از مدار اصلي كه آموزه هاي الهي وانساني است مي باشد.
در ادامه حجت الاسلام مستاجران نماينده ولي فقيه در دانشگاه هاي استان هم دراین همایش گفت: اگر به مسائل بهداشت، درمان و سلامت جامعه باديد توحيدي نگريسته شود و از نگاه امانيستي كه نگاهي شرك آلود است پرهيز گردد جامعه ي سالم محقق مي گردد و در غير اين صورت با نگاه مادي جامعه ي سالم بوجود نخواهد آمد و براي تحقق جامعه ي سالم بايد بر مبناي جامعه توحيدي عمل كرده و آموزه هاي وحي در قرآن و هدايت انبيا راه رسيدن به جامعه سالم است./س
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.