با تنوع اقليمي مهم ترين در اقتصاد کشاورزي ايران ، گسترده ترين مزيت محسوب مي شودکه براي افزايش بهره وري منابع به مکانيزاسيون بومي نياز داريم.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران،مجتبي شادلو  رئيس اتحاديه باغداران افزود: برغم تلاش هايي که شده است در مکانيزاسيون فعاليت هاي کشاورزي و علمي کردن آن بايد راه زيادي طي کنيم.

وي تصريح کرد : همه کشورها براي توليد تجهيزات و ماشين آلات کشاورزي به ويژگي هاي بومي و شرايط جغرافيايي خود توجه دارند و ما هم بايد در واردات فناوري هاي بايد تنوع اقليمي را مد نظر قرار دهيم.

وي گفت: توسعه مکانيزاسيون به جذب قشر جوان و تحصليکرده روستايي در عرصه کشاورزي هم کمک خواهد کرد.

رئيس اتحاديه باغداران گفت : با اين کار  فعاليت هاي کشاورزي اقتصادي تر خواهد شد و درامد از هزينه ها فراتر  مي رود اما در فعاليت هاي سنتي درامدهاي کاهش مي يابد.

شادلو از دولت خواست بازار محصولات کشاورزي به ويژه باغي را طوري تنظيم کند که توليدکنندگان متضرر نشوند و بازار محصولات کشاورزي هم تعادل و سامان خود را حفظ کند.

شادلو تصريح کرد : ايران با شرايط اقليمي متفاوت، ظرفيت کشت همه نوع محصولات راهبردي زراعي و باغي را دارد اما بايد توليدات از نظر قيمت و کيفيت قابل رقابت در سطح بين‌المللي باشد که توسعه مکانيزاسيون به کمک مي کند.
 
وي گفت : بايد از کارشناسان متبحر در هريک از فنون چندگانه مکانيزاسيون زراعي، مکانيزاسيون باغباني، مکانيزاسيون دامپروري، مکانيزاسيون آبياري، مکانيزاسيون صنايع غذايي، مکانيزاسيون گياه پزشکي و مانند آن استفاده کنيم و در اينده هم واردات ماشين الات کشاورزي جاي خود را توسعه صنايع داخلي و بومي بدهد.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: کشاورزی ، مکانیزه ، اقلیم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار