پژوهشگران بر این باورند ویروس ها و باکتری ها قبل از حیات زمین وجود داشته اند و این ویروس ها و باکتری ها دنیا را دگرگون کرده اند و دانشمندان بر این عقیده اند تمام اطلاعات ژنتیکی از ویروس ها و باکتری ها به دست می آید.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛

1.اچ ای وی: ویروس نقص ایمنی انسانی از سال 1981 جان بیش از 25 میلیون نفر را گرفته است و در هر سال 3 میلیون نفر به آن مبتلا می شوند. در مراحل آخر بیماری،فرد به  سینه پهلو و انواع تب خال آلوده می شود و در نهایت باعث مرگ فرد می شوند.



2.آبولا: هنگامی که فردی به این ویروس آلوده می شود تا 21 روز بدون علامت است علائم اولیه آن کسالت ناگهانی، سردرد، و درد عضلانی، پیشرفت به تب ، استفراغ، خونریزی شدید (در داخل و خارج از چشم ها و دهان) و در 50 -90 درصد از بیماران، احتمال مرگ توسط حدت از فشار آبولا اداره می شود. ویروس آبولا در مایعات بدن و ترشحات منتقل می شود، هیچ شواهدی از انتقال از طریق تماس از طریق دیگر اعضای بدن وجود ندارد.



3.روتاویروس:
این ویروس بی رحم باعث مرگ بیش از نیم میلیون کودک درسال است. در واقع، سن پنج سالگی، بیشترین سن ابتلا به این بیماری است. در مناطق که در آن مراقبت های بهداشتی محدود است این بیماری اغلب کشنده است. عفونت روتاویروس معمولا از طریق مصرف مدفوع آلوده رخ می دهد. و مصرف آب یا غذای آلوده، و یا از تماس مستقیم با سطوح آلوده، و سپس قرار دادن دست در دهان بروز می کند. 




4.آبله مرغان



5.هپاتیت ب



6.آنفلوآنزا



7.هپاتیت سی




8.سرخک:
در طول 150 سال گذشته ، ویروس مسئول مرگ حدود 200 میلیون نفر بوده است. میزان مرگ و میر از سرخک برای افراد سالم در کشورهای توسعه یافته به ازای هر 1000 نفر 3 نفر است . در کشورهای توسعه نیافته با نرخ بالای سوء تغذیه و مراقبت های بهداشتی ضعیف ، نرخ مرگ و میر به 28 درصد بوده است. 




9.هانتا ویروس: ویروس هانتا سندرم ریوی است که توسط  (HPS) یک بیماری کشنده جوندگان آلوده از طریق ادرار، مدفوع، و یا بزاق منتقل می شود و این بیماری در ایالت متحده به رسمیت شناخته شده است. اگر چه نادر است،  اما بالقوه مرگبار است. این بیماری باعث حملات قلبی و در نهایت مرگ می شود.



10.تب زرد: تب زرد یک بیماری هموراژیک ویروسی حاد منتقل شده توسط نیش پشه های ماده است و در مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری در جنوب آمریکا و آفریقا یافت می شود. عامل آن از ویروس پستانداران و چندین گونه از پشه ها می باشد. تب زرد در اغلب موارد با تب، حالت تهوع و درد همراه است و به طور کلی پس از چند روز فروکش می‌کند. در برخی بیماران، در آن آسیب کبدی مبتلا به زردی می تواند رخ دهد و منجر به مرگ می شود . به دلیل افزایش تمایل به خونریزی ( خونریزی تمایل یا حساسیت نسبت به چیزی ) ، تب زرد متعلق به گروه تب هموراژیک است.




انتهای پیام/
برچسب ها: تب ، ویروس ، عفونت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار