رئیس جمهور گفت: امروز همه وظیفه داریم ایران را به عنوان الگو و نمونه برای همه جهانیان معرفی کنیم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بندرعباس دکتر حسن روحانی در دیدار با علما ،فضلا وطلاب شیعه و اهل سنت هرمزگان گفت:در میان مسلمانان شیعه و سنی ایران اخوت و برداری وجود دارد و دولت مصمم  است در مسیر وحدت مسلمانها  قدم بردارد.

وی  مدیران کشوری و استانی را موظف به از بین بردن اختلافات  مدیریتی ،قانونی  کرد و ادامه داد: باید از توان و ظرفیتها برای پیشبرد اهداف بلند مدت استفاده کرد.
رییس جمهور از همه روحانیان شیعه و سنی خواست که وارد صحنه شوند و اقتصاد مقاومتی را یکی از موضوعات مورد بحث در خطبه های نماز جمعه مطرح و تشریح کنند.
دکتر روحانی افزود: برای ترویج فرهنگ اسلام  در مقام عمل ،اخلاق اسلامی را  می توانیم به جهانیان نشان دهیم.
رئیس جمهور با تاکید بررهنمودهای  امام خمینی (ره) مبنی بر  وحدت بین مسلمانان شیعه و سنی گفت: امروز در شرایطی هستیم که همه وظیفه داریم ایران را به عنوان الگو ونمونه برای  همسایه ها معرفی کنیم و به همه ثابت کنیم همزیستی مسالمت آمیز بین شیعیان و اهل سنت وجود دارد.
دکتر روحانی  تجارت آزاد و تعامل با دیگران را حق مسلم ملت ایران  دانست و افزود: دشمن می خواهد ظالمانه ما را از حقوقمان باز دارد.
وی  گفت: اگر به دنبال سلاح هسته ای بودیم  به تمام جهانیان اعلام نمی کردیم و کدام عقل سلیمی به کشورهای شرق و غرب اعلام می کند که برای سلاح هسته ای به فناوری غنی سازی نیاز داریم .
وی تصریح کرد: ما به دنبال سلاح هسته ای نبودیم و ان را خلاف فقه ،اخلاق و شرع می دانیم.
رئیس جمهور افزود: ما می خواهیم برای داشتن این حق دنیا برای ما مزاحمت ایجاد نکند ودر اولین مذاکرات قدمهایی  قابل پیش بینی برداشته شد.
دکتر روحانی گفت: امیدواریم در فرصت شش ماهه فشارها و تحریم ها برداشته شود./س
 
برچسب ها: دیدار ، رئیس جمهور ، علما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.