"عبدالله المعلمی" نماینده دائم عربستان سعودی در سازمان ملل پس از نشست غیر رسمی مجمع عمومی سازمان ملل که به دعوت عربستان برگزار شده بود، در گفتگو با شبکه العربیه مواضع ضد نظام بشاراسد را تکرار کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه العربیه، نماینده دائم عربستان سعودی در سازمان ملل اظهار داشت: این جلسه پس از گزارشها و سخنان مقامات بلند پایه سازمان ملل و حدود 40 کشور که بیشترشان عملکرد نظام سوریه را محکوم کردند پایان یافت. ما اعلام کردیم که پس از گزارش اخضر ابراهیمی بار دیگر به مجمع عمومی سازمان ملل مراجعه می کنیم. فشارها بر نظام سوریه در همه عرصه ها باید افزایش یابد. ما در عرصه دیپلماسی تلاش می کنیم زمینه را برای صدور قطعنامه هایی علیه سوریه در صورت سرپیچی آن از قوانین و قطعنامه‌های قبلی آماده کنیم. 

وی در پاسخ به این مساله که سوریه عربستان را به حمایت از تروریسم متهم می کند، گفت: این اتهامی پوچ و بی ارزش است. 

المعلمی در مورد احتمال وتوی قطعنامه در شورای امنیت سازمان ملل گفت: خوشبختانه روسیه در صدور قطعنامه ارسال کمکهای انساندوستانه به سوریه با جامعه جهانی همراه شد اما به اعتقاد ما این قطعنامه جامع نبود که به همین علت ما در مجمع عمومی برای تکمیل آن تلاش خواهیم کرد. 

وی در خصوص اقدامات آینده گفت: شورای امنیت قطعنامه ای الزام آور را صادر کرد تا بیانیه ژنو یک اجرا شود. این بیانیه خواستار تشکیل هیات انتقالی با اختیارات کامل شده است. نظام سوریه در ژنو دو این مساله را نپذیرفت و اکنون اخضر ابراهیمی باید به شورای امنیت بیاید و دلایل شکست ژنو دو را بیان کند که در آن زمان ما از شورای امنیت خواهیم خواست که به قطعنامه های خود احترام بگذارد و اقدامی عملی را علیه ناقض قوانین انجام دهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار