رئیس جمهور کشورمان گفت: ما در چارچوب قانون اساسی وحدت و انسجام در کشور خوب است اما آنهایی که سر چیزهای جزئی مرتب شکاف اضافه می کنند، نمی دانند ما چه بار سنگینی بردوش داریم.

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران، اعزامی به هرمزگان، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در دیدار با فعالان صنعت فولاد و توسعه دریامحور با بیان اینکه بسیار خوشحالم که در این سطح در خدمت کارافرینان و صنعتگران فولاد قرار دارم گفت: خداوند با اسلام به ما لطف کرد و این دین به حق را ملت ایران با دل و جان پذیرفته است.

وی افزود: ما به خاطر اینکه ایرانی هستیم در این سرزمین پر از ادب زندگی می کنیم و به خاطر استعدادهای انسانی که خداوند به ما عنایت کرده و همه نعمت های جغرافیایی را دارا هستیم باید شکر بجای آوریم.

دکتر روحانی با بیان ایکه برخی از کشورها حاضرند برای یک کیلومتر این ساحل ها بخش بزرگی از منابع کشورشان را بدهند اظهار داشت: خداوند در این منطقه به جای یک کیلومتر دو هزار کیلومتر دروازه برای اتصال به جهان ذاشته است و استفاده از این آبهای آزاد نعمت بزرگی برای ما محسوب می شود.
رئیس جمهور کشورمان با بیان اینکه صنعت فولاد از اهمیت بسیاری برخوردار است گفت: ممکن است بگوییم در دنیای امروز فناوری آی تی مهم است اما مگر بدون آهن و فولاد می شود زندگی کرد، فولاد یک صنعت بنیادین است و ما شاهدیم خداوند نعمت بزرگی را به عنوان معادن به ما داده است

وی افزود: ما از صادرات فولاد ، گاز، نفت و سنگ آهن خام متاسف هستیم و باید صراحتا بگویم درست است خامخواری از نظر پزشکی خوب است ولی خاصی تی ندارد و ما نتوانسته ایم در عمق به فعالیت های جدی بپردازیم.
رئیس جمهور کشورمان تصریح کرد: چارچوب قانون اساسی وحدت و اتحاده در شور ما بسیار خوب است اما باید بگویم آنهایی که سر چیزهای جزئی مرتب شکاف اضافه می کنند، مرتب شکاف اضافه میکنند نمی دانند ما چه بار سنگینی بردوش داریم.
رئیس جمهور کشور با اشاره به اینکه مجلس تصویب کرده است که تنها ما به نیازمندان یارانه بدهیم، گفت: نقطه دیگری که باید به آن اشاره کنم این است که  خدا این کشور با این همه امکانات را در اختیار مردم قرار داده، لذا اگر ما در پیشگاه خدا همه توانمان را بکار نگیریم مسئولیم، زیرا زمانی که زمین و آب حضور داشته باشد و فقر نیز در کنار آن در جامعه باشد خداوند ملتش را از رحمت دور می کند.
 
وی افزود: ملتی که استعداد و لیاقت دارد چرا باید در سرزمینش بیکاری باشد چرا تورم باید در کشور وجود داشته باشد و چرا ما نباید از این همه امکانات استفاده کنیم.
 
رئیس جمهور کشورمان تصریح کرد: ما امیدواریم انشاءالله فاز دوم و فاز سوم بندر شهید رجایی را کامل کنیم و برای فاز ۴ و ۵ نیز تصمیماتی داریم.
 
وی خاطرنشان کرد: آمار و ارقام به ما نشان می دهد ما می توانیم ظرفیت ها را بالا ببریم زیرا شاهدیم به خاطر تحریم ظالمانه کانتینرهای ما مجبور هستند ۷۰۰ دلار اضافه پرداخت کنند.
 
وی با بیان اینکه تحریم های ظالمانه را باید برداریم تاکید کرد: این موضوع به این معنا نیست که مستاصلیم بلکه باید به کسانی که به شما ظلم می کنند پاسخ دهیم و بنده مخالف این هستم که یک عده می گویند نباید ظالم را از بین ببریم.
 
رئیس جمهور کشورمان خاطرنشان کرد: ما باید به سمتی پیش رویم که اقتصاد ما درون زا باشد و دولت در تلاش است در راستای اقتصاد درون زا و دانش بنیان حرکت کند.
 
وی افزود: باید صنعت را رشد دهیم و همزمان با این موضوع مصرف انرژی را در کشورمان کاهش بدهیم زیرا به طور حتم این موضوع بهره وری را بالا خواهد برد.
 
دکتر روحانی با بیان اینکه مصرف انرژی در کشور ما از نرم جهانی بیشتر است اظهار داشت: اگر امروز ما نفت را ۲ میلیون بشکه مصرف می کنیم این موضوع باید به ۱ میلیون بشکه کاهش پیدا کند و ما باید صادرات را افزایش دهیم.
 
رئیس جمهور کشورمان تصریح کرد: ما باید از صادرات نفت خام بگذریم و در راستای صادرات فرآورده های نفتی وارد عمل شویم.
 
وی با بیان اینکه اقتصاد درون زا و دانش بنیان باید گسترش پیدا کند گفت: مگر می شود در دنیای امروز صاحب این همه سواحل در جنوب و شمال بود و از آنها بهره نبرد؟ از این رو ما نه تنها باید اجناس خود را صادر کنیم، باید کالاهای دیگران را نیز با توسعه بنادر خود که یکی از خواسته های کشور های آسیای مرکزی است گسترش دهیم
 
رئیس جمهور کشورمان تصریح کرد: در اقتصاد مقاومتی و دیپلماسی تاکید شده است و ما توانسته ایم در این زمینه قدمهای بزرگی را برداریم و در حال حاضر قدم اول را برداشته ایم و امیدواریم که قدم بعدی گام نهایی باشد
 
وی افزود: در اولین جلسه با ۶ کشو بزرگ همانطور که ایران اراده کامل را برای حل و فصل برداشته بود، طرف مقابل نیز با همین اراده وارد عمل شده بود و امیدواریم این اراده ادامه داشته باشد.
 
روحانی تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم اقتصاد مقاومتی برون نگر را نیز اجرایی کنیم و کشور را به یک نقطه مطلوب برسانیم.
 
رئیس جمهور کشورمان تاکید کرد: باید به محیط زیست توجه کنیم زیرا اگر به محیط زیست توجه نکنیم توسعه پایدار ممکن نخواهد بود.
 
وی تصریح کرد: پایان توسعه بهبود زندگی مردم و اقتدرا کشور است و اگر خدای نکرده مردم نتوانند در یک قفضای مناسب تلاش کنند آن توسعه به دردشان نمی خورد.
 
دکتر روحانی خاطرنشان کرد: ما درصدد هستیم با کمک کارآفرینان و تدبیر مردم و دلسوزان جامعه وارد عمل شویم و امید را به ملت ایران بدهیم.
 
دکتر روحانی اظهار داشت: دولت درصدد است امید را در کشور افزایش دهد.
 
وی اظهار داشت: در حال حاضر امنیت در کشور به معنای همه چیز وجود دارد و روز به روز هم بیشتر خواهد شد و ثبت و آرامش ادامه خواهد یافت.
 
وی با بیان اینکه ما امروز شاهد ثبات هستیم گفت: سرمایه گذاری و کارفارینی در دست ملت است و باید دست در دست هم دهیم و کشور را آبادتر از آنچه که امروز هست ارتقاء دهیم و به نقطه ای برسیم که استعدادها را پرورش دهیم و ساحل آبادی داشته باشیم.
 
دکتر روحانی تاکید کرد: ما انشاءالله بزودی در بندر جاسک برنامه های مختلفی را خواهیم داشت و این منطقه را از نظر صادرات انرژی ارتقاء می دهیم.
 
وی تاکید کرد: با وزارت نفت در راستای بررسی وضعیت این منطقه وارد عمل شده ایم و درصدد خواهیم بود تا این منطقه را به یک منطقه مهم تبدیل کنیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: هرمزگان ، دقایقی ، سخنرانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار