سخنگوی وزارت کشور عربستان سعودی سه‌شنبه اعلام کرد سه تن از نیروهای پلیس در حمله مسلحانه در شرق این کشور زخمی شدند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، سخنگوی وزارت کشور عربستان سعودی سه شنبه اعلام کرد سه تن از نیروهای پلیس در حمله مسلحانه در شرق این کشور زخمی شدند.

هفته گذشته نیز چهار نفر در درگیری‌های این منطقه شیعه نشین کشته شده بودند.
سخنگوی وزارت کشور عربستان سعودی در سخنانی که در خبرگزاری رسمی این کشور منتشر شد اعلام کرد: نیروهای پلیس مستقر در برابر مرکز پلیس عوامیه، منطقه ای که پیشتاز اعتراضات علیه دولت است ، یکشنبه شب هدف تیراندازی شدید از داخل یک مزرعه قرار گرفتند.

وی افزود: سه تن از نیروهای پلیس زخمی و بستری شدند.
این منبع افزود: یکی از زخمی‌ها در وضع وخیم به سر می‌برند.

سخنگوی وزارت کشور عربستان اعلام کرد تحقیقات برای یافتن عاملان این حمله "تروریستی" آغاز شده است .

وی بر عزم مقامات عربستان "برای مقابله با تروریست‌ها و کسانی که از آنان حمایت می‌کنند" تاکید کرد.


این دومین حادثه مسلحانه در چهار روز گذشته در عوامیه است که در آن دو فرد تحت تعقیب پلیس به اتهام مداخله در آشوب‌ها و دو نیروی پلیس پنجشنبه در درگیری کشته شدند.

با وجود پایان تظاهرات گسترده ای که مارس 2011 در استان شرقیه در بحبوحه بهار عربی آغاز شده بود ، عوامیه همچنین شاهد آشوب‌ها است.

 اواسط ژانویه ، سفارت آمریکا در ریاض پس از حمله به دو دیپلمات آلمانی به اتباع این کشور توصیه کرده‌بود که از رفتن به "عوامیه" خودداری کنند. در حمله ماه ژانویه، دیپلمات‌های آلمانی از تیراندازی جان سالم به در بردند اما خودرو آنان به آتش کشیده شد. 

تظاهرات در استان شرقیه که در اکثریت حدود دو میلیون جمعیت شیعه عربستان در آنجا متمرکز شده است ،با آغاز جنبش اعتراضات در بحرین همزمان شد.

این تظاهرات سال 2012 شکل خشونت آمیزی به خود گرفت و درگیری های بین نیروهای پلیس و تظاهرکنندگان به کشته شدن 24 نفر از جمله دست کم 4 تن از نیروهای پلیس منجر شد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار