به گزارش
خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران تشکری هاشمی در جمع خبرنگاران با اشاره به آماده بودن نیمه جنوبی خط مترو یکی از مشکلات موجود در خصوص افتتاح آنرا عدم وجود تعداد پلههای برقی کافی جهت نصب آن عنوان کرد و اظهار داشت: با توجه به تأمین پلههای برقی از کشورهای دیگر افتتاح این خط منوط به ورود آن به ایران است.
وی با بیان حضور شهردار تهران در نشست هیئت وزیران به قولهای مساعد داده شده در خصوص توجه ویژه و پرداخت مطالبات دولت به شهرداری اشاره کرد و افزود: در صورت بازگشت تمام بدهیهای گذشته دولت به شهرداریها در یک مقطع زمانی خاص با توجه به ظرفیتهای ایجاد شده تمام عقبماندگیها موجود در حوزه حمل و نقل عمومی جبران خواهد شد.
*ساخت 30کیلومتر مترو در سال مستلزم اختصاص فاینانس خارجی و حل مشکلات اعتباریست معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران به ساخت 30کیلومتر مترو در هر سال اشاره کرد و افزود: تحقق این امر مستلزم تخصیص فاینانس خارجی در جهت تآمین تجهیزات مورد نیاز بوده که پس از تأمین فاینانس، حل مشکلات اعتباری و همکاری بانکهای عامل شاهد افزایش 30کیلومتری مترو در هر سال خواهیم بود.
تشکری هاشمی میزان اعتبار لازم جهت ساخت 30کیلومتر مترو درهر سال را به میزان 2000 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: تأمین این اعتبار در سال سبب کاهش مصرف سوخت خواهد شد.
وی ادامه داد: طبق بررسیهای صورت پذیرفته توسعه مترو و کاهش مصرف سوخت ناشی از استفاده از آن سبب بازگشت تمام هزینهها،شهرداری ظرف 2سال خواهد شد.
وی تأکید کرد: اعتباری که برای توسعه حمل ونقل عمومی اختصاص مییابد هزینه نیست بلکه سرمایهایست که ظرف 2سال بازگردانده خواهد شد.
جعفر تشکری هاشمی با بیان اینکه حفظ وضع موجود
اتوبوسرانی نیازمند اختصاص 100دستگاه اتوبوس به شهرداری از سوی دولت است
اظهار داشت: این درحالیست که در پایان سومین سال و آغاز چهارمین سالی هستیم
که حتی یک دستگاه اتوبوس از سوی دولت به اتوبوسرانی اختصاص نیافته است.
وی
افزود: موجودی شهر تهران از 8هزار اتوبوس در طول 4سال گذشته به 4500
اتوبوس سالم و 2هزار اتوبوس فرسوده رسیده و اگر مردم هنوز علیرغم کمبود
اتوبوس شاهد تعطیلی اتوبوسرانی نیستند به دلیل ورود اتوبوسهای وارداتی از
سوی شهرداریست.
معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران تصریح کرد: تأمین
100درصدی اتوبوسها از سوی شهرداری بوده در حالیکه طبق مصوبات تعیین شده
دولت موظف به تأمین 5/82 درصد و شهرداریها موظف به تأمین 5/17 درصد
اعتبارات است.
تشکری هاشمی به تلاش شبانهروزی پرسنل شهرداری مبنی بر
تعمیر اتوبوسهای فرسوده اشاره نمود و افزود: این امر اقتصادی نبوده و
نیازمند از رده خارج نمودن اتوبوسهای فرسوده است.
وی با بیان اینکه
عمده اتوبوسهای استفاده شده در خط 7 از اتوبوسهای 2کابینه است اظهار داشت:
توسعه این خطوط سهم دولت در جهت تأمین اتوبوسهای یک کابین را میطلبد.
معاون
حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اینکه طبق برنامه 93 و نیز
برنامه 5ساله ارائه شده شهرداری تهران نیاز مردم را نمیتوان به تأمین
اعتبارات دولت منوط کرد افزود: برنامهها برای توسعه اتوبوسرانی با افزایش
سالانه 500اتوبوس از سوی شهرداری تهران است که این امر نیازمند اختصاص
منابع دولت در این راستاست.
تشکری هاشمی با عنوان پیشنهاد
شهردار تهران به شورای شهر مبنی بر اختصاص کارتهای مشترک و قابل استفاده در
تمامی بخشها اظهار داشت: این موضوع به تصویب رسیده و به زودی اجرا خواهد
شد.
وی با اشاره به وجود افراد خواستار استفاده از یک مدل حمل و نقل
عمومی خاطرنشان کرد: نمونههای مختلفی از کارتهای اعتباری حمل و نقل طراحی
شده و پس از تأیید مصوبه شورا و مراحل قانونی در تمامی ایستگاهها توزیع
خواهد شد.
انتهایپیام/