وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در جمع نمایندگان مردم استانهای اردبیل، قزوین و زنجان «نیازسنجی» را اساس توسعه آموزش عالی در دولت یازدهم دانست.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران، رضا فرجی دانا وزیر علوم تحقیقات وفناوری در نشست آمایش علوم، تحقیقات و فناوری، حضور نمایندگان استانهای اردبیل، زنجان و قزوین را در این نشست، بسیار دلگرم کننده دانست و از حضور آن‌ها تشکر و قدردانی کرد. 

وی ضمن اشاره به اینکه آموزش عالی کشور در سالهای بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، دارای درخشان‌ترین دستاورد بوده افزود: حاصل تلاش برای رفع بعضی محرومیت‌ها، به توسعه نامتوازن در آموزش عالی منجر شده است. 

فرجی دانا توسعه متوازن را پیش درآمد توسعه پایدار دانست و اظهار داشت: بهترین افراد برای رایزنی و تبادل نظر در جهت رسیدن به توسعه پایدار، نمایندگان مردم هستند. 

وزیر علوم در بحث بودجه آموزش عالی به سرانه‌ای شدن بودجه آموزش عالی اشاره کرد و گفت: وزارت علوم بسیار تلاش کرد که «سرانه‌ای شدن»، مبنای بودجه آموزش عالی قرار گیرد؛ اما متأسفانه این مسئله برای سال ۹۳ محقق نشد. 

وی افزود: سرانه‌ای شدن یک شاخص جهانی است و کاملاً قابل دفاع است. 

 وی در ادامه با ذکرمحدودیت منابع کشور، تاکید کرد وگفت: واقعیت این است که منابع اختصاص یافته به آموزش عالی کشور نمی‌تواند پاسخگوی مطالبات باشد. 

وزیر علوم در پایان اظهار امیدواری کرد که سند آمایش علوم، تحقیقات و فناوری پس از استماع دیدگاه‌ها و نظرات نمایندگان استان‌ها و با حضور رؤسای دانشگاههای مربوط آماده شده و پس از بحث و مشورت مجدد با نمایندگان به اجرا گذاشته شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار