رییس فدراسیون ورزش های روستایی و بومی محلی در سفر به شهرکرد گفت: توجه به بازی‌های بومی محلی راهی برای کاهش اعتیاد در روستاهاست.

غلامرضا جعفری افزود: روستاها یکی از بزرگترین بازارهای مواد مخدر در کشور هستند که باید توجه ویژه ای را به این موضوع کرد و برای اوقات فراغت جوانان در روستاها امکانات ورزشی که باعث ایجاد نشاط و شادابی می شود را افزایش داد .
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه در روستاها با کمبود و محدویت امکانات ورزشی و تفریحی رو به رو هستیم باید به اشاعه ورزش های روستایی و بومی محلی که با کمترین امکانات می شود آنها را راه اندازی و بازی کرد توجه و نگرشی جدی داشته باشیم.
رییس فدراسیون ورزش های بومی و محلی گفت: ورزش های روستایی و بومی محلی به دلیل ایجاد نشاط و شادابی در بین حوانان روستایی و احیای بازی های سنتی هر منطقه و افزایش اخلاق اسلامی و دینی و به کار گیری تمام ماهیچه ها و حواس پنجگانه بدن به خصوص شنیداری و بینایی دارای اهمیت ویژه ای است .
جعفری با اشاره به برگزاری بازی محلی چوخه در میادین بین المللی افزود: با ترغیب جوانان به روی آوردن به ورزش های بومی می‌توان سبب فراموش نشدن بازی های سنتی در نسل های آینده شد و با این روش ریشه و تبار بازی های بومی و محلی به دیگر کشورهای دنیا نیز شناسانده می شود./س
برچسب ها: بازی ، بومی ، محلی ، کاهش ، اعتیاد ، روستاها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.