دبیر اتحادیه بین‌المللی امت واحده اسلامی گفت: اتفاقی که سال 92 به کرات شاهد آن بودیم، رشد و افزایش فعالیت‌ جریان‌های مشکوکی بود که خود را به شیعیان منسوب کرده و در‌صدد تفرقه افکنی و ایجاد اختلاف‌های مذهبی در بین امت اسلامی هستند.

دبیر اتحادیه بین‌المللی امت واحده اسلامی در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگارن، با اشاره به رویدادهای سال 92 درحوزه کشورهای اسلامی گفت: سال 92، سالی بود که در حیطه‌ ملل اسلامی اتفاق‌های خوب و بد زیادی افتاد.

وی ادامه داد: از کودتایی که در مصر صورت گرفت و موجب سقوط دولت قانونی این کشور شد تا تشدید درگیری‌ها در سوریه و پیروزی‌های نظامی جبهه مقاومت سوریه، مانند شکست متعددی که بر معارضین در اطراف شهر دمشق پدید آوردند و همین طور عملیات کور و انتحاری که در لبنان انجام شد و شهادت ده‌ها تن از شهروندان بی‌گناه لبنانی و رایزن فرهنگی ما را در پی داشت، از جمله اتفاقات سال 92 در بین کشورهای اسلامی بود.

دبیر اتحادیه بین المللی امت واحده اسلامی در راستای فعالیت این اتحادیه در سال‌92 تصریح کرد: در مجموع امت واحده به عنوان یک سازمان مردم نهاد که در حوزه بین‌المللی فعالیت می‌کند وظیفه خود می‌داند که راجع به اتفاقات مختلف بین‌المللی در جهان اسلام، واکنش‌های مناسبی را نشان دهد، و به همین خاطر در زمینه‌ برگزاری مراسم و تجمعات و صدور بیانیه‌ها اقدام کرده که تقریباً در همه این موارد عملکرد خوبی داشته است.

غفوری افزود: اتفاق دیگری که امسال به کرات شاهد آن بودیم، رشد و افزایش فعالیت‌ جریان‌های مشکوکی بود که خود را به شیعیان منسوب کرده و در‌صدد تفرقه افکنی و ایجاد اختلاف‌های مذهبی در بین امت اسلامی هستند.

وی تاکید کرد: ظهور‌ و ورود این فعالیت‌ها از طریق شبکه‌هایی مثل فدک و اهل بیت بود که از جانب ایالات‌متحده و انگلیس تغذیه می‌شد و با توهین به برادران اهل سنت، چهره‌ نامطلوبی از شیعیان به تصویر کشیده و همچنین موجب ایجاد درگیری و اختلافات مذهبی میان مسلمانان شده است.

دبیر اتحادیه بین المللی امت واحده اسلامی بیان داشت: در راستای این شیطنت‌های فتنه انگیز، امت واحده اسلامی وظیفه ذاتی خود می‌دانست که به مقابله با جریانات پیش آمده، بپردازد و در این راستا با تولید بعضی محصولات فرهنگی مانند کلیپ، پوستر، فعالیت‌ در فضای مجازی، تولید خبر، مقاله، تحلیل و صدور بیانیه سعی داشته افکار عمومی جامعه را نسبت به این اتفاقات روشن کند.

غفوری در پایان ضمن تاکید بر وحدت میان کشورهای اسلامی خاطر نشان کرد: ما آرزوی بهبودی روابط ملل اسلامی را داشته و همواره در جهت ارتقاء سطح این روابط تلاش می‌کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار