استاندار اردبیل گفت: تکیه بر اقتصاد مقاومتی می‌تواند کشور را در برابر تهدیدات داخلی و خارجی در حوزه اقتصاد به نقطه‌ای از توانمندی برساند تا همه این هجمه‌ها خنثی شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ مجید خدابخش امروز در همایش تولید محصولات سالم و ارگانیک اظهار داشت: با ابلاغ سیاست اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری و تبیین آن در حوزه اجرا و عمل از سوی قوای سه‌گانه و دستگاه‌های اجرایی به نظر می‌رسد ما با تکیه بر توانمندی‌های داخلی بهتر می‌توانیم بر مشکلات اقتصادی غلبه کنیم و البته در این زمینه به یک تعامل و ارتباط دو سویه با کشورهای دیگر نیز نیاز جدی داریم.

وی یکی از ظرفیت‌های خوب به وجود آمده در تقویت اقتصاد مقاومتی را شناخت و بهره‌برداری صحیح از قابلیت‌های بخش کشاورزی بیان کرد و افزود: استان‌ اردبیل قطب تولید محصولات کشاورزی است به طوری که این استان با تولید سالانه 4.5 میلیون محصول متنوع که شاخص آن گندم و سیب‌زمینی و غلات است توانسته جایگاه مناسبی را در سطح کشور پیدا کند.

خدابخش گفت: تکیه بر بسیج مردمیفعال و پویا ونگهداشتن توانمندی‌ها در این بخش می‌تواند راهگشا باشد همانگونه که ما در جنگ هشت ساله توانسته‌ایم با تکیه بر همین توانمندی‌ها بر دشمن غلبه کرده و راه عزت‌مندانه را با قوت و قدرت بپیماییم.

رئیس شورای برنامه‌ریزی استان اردبیل تنها راه نجات کشورمان را در تحریم‌ها و تهدیدهای اقتصادی تکیه بر توانمندی‌های داخلی و عمل به منویات مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی بیان کرد و ادامه داد: ما امروز بیش از هر زمان دیگر به نیروهای خلاق با ایده‌های نو نیاز داریم تا وابستگی‌هایمان را در تمام بخش‌ها به ویژه حوزه اقتصادی به حداقل رسانده و از ظرفیت‌های موجود استفاده کنیم.

وی وجود بنگاه‌های اقتصادی همچون کشت و صنعت را در استان اردبیل یک ظرفیت ممتاز و بی‌نظیر در استقلال اقتصادی یک منطقه بیان کرد و افزود: در این زمینه آنچه که مهم به نظر می‌رسد برنامه‌ریزی درست و هدف‌گذاری صحیح است که نباید از آن غفلت کرد.

استاندار اردبیل در ادامه قابلیت بی‌نظیر استان اردبیل در سیب‌زمینی را 20 هزار هکتار بیان کرد و گفت: اشتغال 12 هزار نفر در کشت و عمل‌آوری محصول سیب‌زمینی سبب شده است تا این استان جایگاه دوم را در تولید و عرضه محصول پاک و ارگانیک در کشور داشته باشد که امیدواریم با ورود بسیج سازندگی و مهندسین به این حوزه بتوانیم بیشتر از این در این بخش موفق عمل کنیم.

انتهای پیام/ش

برچسب ها: اردبیل ، اقتصاد ، مقاومتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.