از آنجا که هر بخشی از بدن ممکن است گرفتار تومور‌ها شوند، عروق و عصب‌های شنوایی نیز ممکن است، دستخوش این تغییرات قرار گیرد.

دکتر حسام‌الدین امام جمعه متخصص شنوایی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: گوش یک سیستم مهم در بدن هر فرد است چراکه کوچک‌ترین آسیب به گوش، نه تنها فرد را دچار اختلال شنوایی می‌کند، بلکه قدرت درک و گفتار فرد نیز با اشکال مواجه می‌شود. 

وی افزود: تومورهایی که می‌تواند بر سیستم شنوایی تاثیر بگذارد، تومورهای عصب شنوایی، تومورهای موجود بر روی عروق گوش و تومورهای اطراف گوش و گردن هستند. 

امام جمعه ادامه داد: علائمی که هر فرد می‌تواند در سیستم شنوایی خود حس کند که نشان از تومورهای شنوایی است، سنگینی و گرفتگی گوش، وزوز گوش، پیچیدن صداهای نابهنجار در گوش کاهش درک شنوایی و ضعف در قدرت درک گفتار هستند. 

وی در پایان افزود: افراد دارای علائم فوق نباید خیلی نگران باشد چراکه این علائم ممکن است در موارد دیگری هم رخ دهد ولی حدالامکان به متخصصین گوش و حلق و بینی و مغز و اعصاب رجوع کنید تا آزمایشات بالینی را در موردتان انجام دهند.


انتهای پیام/
برچسب ها: تومور ، عصب ، شنوایی ، عروق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
forogh
۰۱:۱۸ ۲۳ شهريور ۱۳۹۴
دختر۹ ساله دارم در ۴ سالگی بخاطر گوشدرد وعفونت عمل وی تی هر دو گوش کردن و لوزه سوم هم برداشتن اما ۳ سال است که صدای گوش دارد و دایم اذیت است دکتر هم بردیم و چک کردن گفتن بک گوش افت شنوایی دارد داروی خاصی داده نشد صدای گوش واضح است و سر درد میگیرد علتش چیست البته دکتر گفتن عفونت ندارد و خوب است اما دایم صدای گوش دارند
آخرین اخبار