اهدای عضو به 11 بیمار منتظر زندگی دوباره بخشید.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ مدیر کل انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی فارس گفت: با رضایت به اهداء اعضای مرحوم سید مجتبی ملک حسینی متولد 1367ساکن شیراز که دچار مرگ مغزی شده بود بیماران کلیوی حسین پاکشیر 23 ساله از داراب و صمد رضایی 32 ساله از کازرون زندگی دوباره یافتند.
کبد این بیمار مرگ مغزی نیز به بیمار کبدی رضا خرم آبادی 28 ساله از شیراز و دو قرنیه وی به بیماران نیاز مند به عضو اهداء شد.

نادر معینی افزود: با رضایت به اهدای اعضای مرحوم حمزه اسکندری متولد 1344ساکن آباده که به علت تصادف دچار مرگ مغزی شده بود بیمار کلیوی گل خاتون شجاعیان 51 ساله از سپیدان و بیمار کبدی عبدالرضا حسینی 42 ساله از شیراز به زندگی بازگشتند.

معینی ادامه داد : کبد این بیمار مرگ مغزی به بیمار کبدی شمسی حسینی 57 ساله از شیراز اهداء شد .

همچنین با رضایت به اهدای اعضاء شادروان گوهر گل خنتاب متولد 1340ساکن فسا که به علت خونریزی مغزی دچار مرگ مغزی شده بود بیماران کلیوی زیبا زمانی 54 ساله از شیراز و تمام زر خورشیدی 39 ساله از قیر و کارزین به زندگی لبخند زدند.

مدیر کل انجمن خیریه حماین از بیماران کلیوی فارس همچنین از اهدای اعضای مرحومه سهیلا باقری متولد 1360 ساکن شیراز که بر اثر تومور مغزی دچار مرگ مغزی شده بود خبر داد و بیان کرد: بیماران کلیوی راضیه سهرابی 33 ساله از شیراز و مهوش سلمانی 48 ساله از ممسنی از این پیوند حیات دوباره یافتند.

مدیر کل انجمن حمایت از بیماران کلیوی با اشاره به اینکه کبد این بیمار مرگ مغزی به بیمار کبدی سیف الله باقری 58 ساله از تهران اهداء شد از همه خانواده هایی که به اهدای عضو عزیزانشان رضایت دادند تشکر کرد.

شیراز قطب پیوند عضو در کشور محسوب می شود و بخش پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی شیراز در بیمارستان نمازی این شهر سالانه صدها پیوند کلیه و کبد انجام می دهد./س

انتهای پیام/

برچسب ها: اهدا ، عضو ، بیماران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.