معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران از ساخت 30 کیلومتر مترو در هر سال توسط شهرداری خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران سید جعفر تشکری هاشمی در جمع خبرنگاران و در حاشیه سیزدهمین کنفرانس بین‌المللی مهندسی حمل و نقل ترافیک به بیش از ظهر امروز با حضور اساتید خارجی و داخلی در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد به ارسال مقاله از 13 کشور داخلی و خارجی به این کنفرانس اشاره نمود و اظهار داشت: این موضوعات غالبا در موضوعات ترافیکی و شهری بوده است.
 
وی به توسعه پیاده راه سازی در جهت سلامت شهروندان و تمهیدات انجام شده در این خصوص برای ایمنی بیشتر مردم اشاره کرد و افزود: امروز و فردا بیش از 180 مقاله و کارگاه تخصصی از سوی گروه های مربوط ارائه خواهد شد.
 
معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران ضمن تشکر از دانشگاه‌ها و مراکز فعال در صنعت حمل و نقل به جهت حمایت از موضوع ترافیک کشور و یافته‌های ایجاد شده در این خصوص به نقل خبری از وزیر نفت مبنی بر بهبود بنزین اشاره و تاکید کرد: منشا بسیاری از آلودگی های هوای تهران ناشی از بنزین است که این موضوع در گازوئیل شهری شهر تهران مطرح است.
 
وی با بیان اینکه صنعت خودروسازی سال‌هاست که از بیماری بی‌کیفیتی رنج می برد افزود: این مسائل مسئولیت را از دوش دست اندرکاران ساقط نمی‌نماید و نیازمند اقداماتی در این راستا که مهمترین آن افزایش مشارکت شهروندان و فرهنگ ترافیک است.
 
تشکری هاشمی با اشاره به اینکه حمل و نقل شهری و آمد و رفت ها  باید با امکانات اقتصادی شهر انطباق یابد ادامه داد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی حمل و نقل عمومی در مسیر و چارچوب پایدار اقتصادی شهر باید تسهیلاتی در این راستا در نظر گرفته شود.
 
وی با عنوان اینکه طبق تاکیدات شهردار تهران تحقق دستیابی به حمل و نقل پایدار بدون ایجاد زیر ساخت‌های لازم، توسعه حمل و نقل عمومی، بهبود کیفیت زندگی امکان پذیر نخواهد بود اظهار داشت: تحقق این امر نیازمند اجرای طیفی از فعالیت‌ها در جهت ایجاد  زندگی و شهر مطلوب برای شهروندان است.
 
معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران در خصوص نقص پله‌های برقی در سطح شهر به ورود بیش از صد پله برقی در کشور و ساخت تعدادی نیز در کشور خبر داد و گفت: بخشی از اینها در ایستگاه ها نصب شده که البته در این خصوص عقب افتادگی زیادی وجود دارد که مستلزم عذرخواهی شهرداری از شهروندان است چراکه آنطور که باید با سرعت صورت نگرفته است.
 
تشکری هاشمی وجود مشکلات حمل و نقل دریایی و عرض خارجی را مهمترین موانع در جهت نصب پله های برقی در شهر عنوان کرد و افزود: در این خصوص از صنعت گران داخلی نیز استفاده شد و کیفیت داخلی در حدی بود که مجبور به خاموش نمودن این پله‌ها شدیم.
 
وی با بیان اینکه تلاش مدیریت شهری در نظم و یا بهبود پله‌های برقی افزود: به شهروندان قول می‌دهیم که خرید پله برقی و نصب آن در دستور کار و در اولویت معاونت حمل و نقل ترافیک است.
 
معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران در خصوص مطالبات قانونی شهرداری از دولت اظهار داشت: طبق ارزیابی‌های صورت گرفته بیش از 5 هزار و 500 میلیارد تومان طی 8 سال گذشته دولت به شهرداری بدهکار بوده و می‌توان تصور کرد که عدم اختصاص این مبالغ چه تاخیری را در زندگی شهری و شهروندان ایجاد کرده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: معاون ، حمل ، شهرداری ، تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار