رئیس مرکز مشاوره وزارت علوم گفت: برخی از مراکز مشاوره دانشگاهی دانشجویی سراسر کشور با کمبود نیرو، روانپزشک و مددکار مواجه هستند ودر حالی که نسبت به مشاور به دانشجویان باید ۱ به ۱۵۰۰ باشد.

 به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران، دکتر یعقوبی سرپرست مرکز مشاور وزارت علوم در بیست و پنجمین گردهمایی روسای مراکز مشاوره سراسر کشور در دانشگاه خواجه نصیر‌الدین طوسی گفت: وزیر علوم برای اولین بار بعد از ۲۵ سال تصمیم گرفته است که از وضعیت پیشگیری اعتیاد، مراکز مشاوره دانشجویی یک گزارش عملکرد از تمامی دانشگاه‌های سراسر کشور ارائه کند که از ۱۰۶ دانشگاه دولتی یک سوم این دانشگاه‌ها دارای مراکز مشاوره است. 

وی افزود: در واقع اگر هر دانشگاهی بخواهد مراکز مشاوره‌ای را دایر کند، وزارت علوم می‌تواند آن‌ها در بهتر انجام دادن امور کمک کند، نسبت مشاور به دانشجو ۱ به ۱۵۰۰ است در واقع باید شاخص را ارتقاء‌دهیم و آمار را از یک به هزار برسانیم، که بسیار عالی خواهد بود. 

وی اذعان داشت: کمبود نیرو، نبود روانپزشک و مددکار، کمبود فضای فیزیکی از نقاط ضعف گزارش عملکرد به دست آمده از دانشگاه‌های کشور است و همچنین لازم به ذکر است ۵۵ الی ۶۰ درصد مراجعه کنندگان در مراکز مشاوره زنان هستند. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار