مدیران مراکز علمی شیعیان در هندوستان،پس ازبازدیداز عملکرد مجموعه آستان قدس رضوی در حوزه های مختلف، عملکرد آستان قدس رضوی رادر حوزه فرهنگی قوی و تاثیرگذار دانستند و به لزوم ارتباط هرچه بیشتر با این مجموعه تاکید کردند.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد مدیر مرکز علمی شیعیان در دهلی نودراین بازدید گفت: مديران و مسئولان اين آستان با خلوص نيت سعي كرده‌اند تا امکانات و شرايط مناسبی برای رفاه حال زائران فراهم كنند و خدمات ارزشمندي را با عشق و ارادت ناب و خالصانه به زائران حضرت رضا(ع) عرضه كنند.

سید نکیر رضا، با اشاره به اين كه کارهای عمراني و زیربنایی بسیار وسيع و گسترده‌اي در اماكن متبركه صورت گرفته، افزود: فعالیت‌هاي عمراني و خدماتي، ساخت و سازها و پروژه‌های عمرانی صورت گرفته، بسيار قابل تحسين است .

وی افزود: به برکت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) و تکیه بر دانش و تلاش، این توسعه همه جانبه در مجموعه آستان قدس رضوی به وجود آمده است.

مدیر مرکز علمی شیعیان در دهلي نو گفت: ایران و هندوستان مشتركات و پیوندهای فرهنگی و عقيدتي بسياري با يكديگر دارند و آثار و شواهد تاریخی موجود نشان از مشتركات دو قوم ایرانی و هندی است.

وي اظهار داشت: این روابط در عرصه‌های فرهنگی چنان عمیق، غنی، صمیمانه، پربار و شکوهمند است که دستاوردهای آن، مرزهای هر دو کشور را در نوردیده، و فرهنگ و تمدن بشری را تحت تأثیر قرار داده است.

وي بيان كرد: وجود بناهای تاریخی و آثار و بركات موقوفه حضرت رضا(ع)، نشان از حضور فرهنگ وتمدن ایران در اين كشور است.

نکیررضا عنوان كرد: موزه‌های حرم مطهر به‌ ویژه قرآن‌های منسوب به ائمه اطهار(ع) بسيار جالب توجه بودند./س


برچسب ها: شیعه ، پاکستان ، حرم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.