وزير امور خارجه روسيه وادار کردن اوکراين به انتخاب بين روسيه و غرب را "خطرناک" توصيف کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری رويترز، سرگئی لاوروف، وزير امور خارجه روسيه با انتقاد از وادار کردن اوکراين برای انتخاب بين روسيه و غرب، آن را چیزی را" خطرناک " توصيف کرد. 

سرگی لاوروف، وزیر خارجه روسیه اظهار داشت که ممنوعیت پخش کانال های تلویزیون روسیه در اوکراین نقض جدی حقوق بشر خواهد شد.

لاوروف در پاسخ به پرسشهای آژاانس " اینترفاکس " روز سه شنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی در مسکو گفت: "ما از پیشنهاد ممنوعیت پخش رادیو و تلویزیون در اوکراین برای شرکت‌های کشورهایی که عضو کنوانسیون اروپایی پخش رادیو و تلویزیونی نمی‌باشند، اطلاع داریم. روسیه عضو کنوانسیون نیست اما مانعی نمی شود که ما به تمام اروپا پخش می دهیم و در هر کشور اتحادیه اروپا برای ما چنین مشکلات پخش ایجاد نمی شود".

سرگئی لاوروف همچنین تاکید کرد همه گروه های سیاسی در اوکراین باید برای بازگشت آرامش به این کشور تلاش کنند. 

وی افزود: روسیه و غرب باید از تماس ها با نیروهای سیاسی مختلف در اوکراین برای آرام کردن اوضاع این کشور استفاده کنند... و نباید به دنبال کسب امتیازهای یک طرفه در هنگامی باشند که گفتگوی ملی لازم است .

این تازه ترین هشدار مسکو به اتحادیه اروپا و غرب برای عدم تلاش در جهت رقم زدن آینده اوکراین محسوب می شود. 

این نگرانی وجود دارد که اوکراین پس از سه ماه ناآرامی که به برکناری ویکتور یانوکوویچ، رئیس جمهور این کشور منجر شد، تجزیه شود. روسیه و غرب به طور علنی تاکید کرده اند که خواستار چنین چیزی نیستند. 

لوران فابیوس، وزیر امور خارجه فرانسه در گفتگو با شبکه تلویزیونی فرانس2 اعلام کرد هیچ کسی اوکراین را وادار به انتخاب یک گزینه خاص نمی کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار