روزنامه فایننشال تایمز طی گزارشی، لغو تحریم‌ها را عامل رونق بیش‌تر صنعت خودروسازی ایران عنوان کرد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از فایننشال تایمز، با اعمال تحریم‌های یک‌جانبه غرب علیه ایران و بویژه صنعت خودروسازی این کشور، شرکت‌های خودروسازی خارجی به ناچار مجبور شدند همکاری خود با ایران را قطع کنند.

قطع همکاری با ایران و عدم واردات قطعه موجب ایجاد مشکلاتی در صنعت خودروسازی این کشور شد، اما با این وجود مدیران شرکت‌های خودروسازی اعمال تحریم‌ها را عاملی برای خودکفایی ایران مطرح کردند، به گونه‌ای که اعمال و تشدید تحریم‌ها نه تنها صنعت خودروسازی ایران را منزوی نکرد بلکه باعث عطش بیش‌تر همکاران دیرینه ایران مانند پژو و رنو شد.

فایننشال تایمز در این گزارش نوشت: شرکت رنو، که تا قبل از تحریم‌ها سالانه حدود 100 هزار دستگاه خودرو در بازار ایران می‌فروخت، به محض کاهش تحریم‌ها به فکر از سرگیری ارسال قطعات به ایران افتاده است.

پژو، رقیب شرکت رنو، که در سال 2011، 458 هزار دستگاه خودرو به ایران فروخت نیز قصد بازگشت به بازار این کشور را دارد که زمانی دومین بازار فروش محصولات این شرکت پس از فرانسه محسوب می‌شد.

محمدرضا نجفی منش، عضو اتاق صنایع و معادن تهران در این خصوص گفت: "تحولات جدید قطعا انرژی جدیدی به بخش خودروسازی تزریق کرده است".

این در حالی است که هفته‌نامه اقتصادی فوربس نیز چندی پیش طی گزارشی به شکست تحریم‌های غرب علیه ایران اذعان کرد و نوشت: ایران با کمک بخش‌های صنعتی خود از جمله صنعت خودروسازی، تحریم‌ها را بی‌اثر کرده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: صنعت ، خودرو ، ایران ، تحریم ، پژو ، رنو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار