معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با تاکید بر استمرار برگزاری جشنواره شکوفا، از ایجاد مراکز علم و فناوری در سطح مناطق 22گانه پایتخت خبرداد.

 دکتر سید محمد هادی ایازی در گفتگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران  ضمن اعلام این خبر، با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر لزوم پرداختن  به مقوله علم و فناوری،افزود: در مجموعه شهرداری تهران نیز هم شورای  اسلامی شهر و هم دکتر قالیباف شهردار تهران بر توسعه علم، دانش و فناوری  در سطح پایتخت تاکید داشته اند.

وی تصريح كرد: طی دو سال گذشته ما جشنواره شکوفا (شهروند کارآمد و فناوری اطلاعات) را در 7 رشته برگزار کردیم  و خوشبختانه هر ساله با حضور خیل عظیمی از شهروندان شاهد رشد کمی این جشنواره هستیم و هم بعد کیفی آن با  توجه به تجربیات دست اندرکاران افزایش می یابد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران تاکید کرد: استمرار برگزاری  جشنواره شکوفا نشانگر این موضوع است که پرداختن به حوزه علم و فناوری روز  از سوی شهرداری تهران جدی گرفته شده و در جهت نهادینه سازی آن تلاش صورت  می گیرد.

وی اعلام کرد: با موافقت شهردار منطقه 20 تهران، مرکز علوم و فنون رباتیک  در شهرری در قالب مراکز علم و فناوری در سطح مناطق 22گانه پایتخت ایجاد می شود تا به تمام شهروندان تهرانی خدمات مناسبی را ارائه دهد.

دکتر ایازی خاطرنشان كرد: ما بناداریم فعالیت های گسترده ای را در موضوعات 7گانه شکوفا شامل بازي‌هاي رايانه‌اي، روباتيك، وبلاگ‌نويسي، موبايل، توسعه مهارت‌هاي رايانه‌اي، طراحان گرافيكي و رسانه‌هاي ديجيتال در سطح شهر تهران انجام دهیم که در بحث رباتیک به طور ویژه برنامه هایی را در شهرری اجرا خواهیم کرد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران اعلام کرد: بر اساس برنامه 5 ساله دوم شهرداری تهران قرار است مراکز علم و فناوری با موضوعات مختلفی  چون ریاضیات، فیزیک، شیمی، جغرافیا، نجوم و سایر رشته های علمی را در  مناطق 22گانه پایتخت ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه در حوزه علم و فناوری فراتر از رشته های 7گانه جشنواره  شکوفا برای شهروندان برنامه داریم، خاطرنشان ساخت: خوشبختانه نوجوانان و جوانان ما از سطح علمی قابل قبولی برخوردار هستند و تلاش دارند از طریق پرداختن به مسائل علمی به مدارج بالا دست یابند. از این رو ما توسعه  زیرساخت های عرصه علمی را مدنظر قرار داده ایم.

دکتر ایازی تاکید کرد: بناداریم با فراهم سازی بسترهای مناسب، جوانانمان را در راه توسعه علمی و پیشرفت کشور تشویق و هدایت کنیم که جشنواره شکوفا به عنوان نمونه ای از فعالیت های شهرداری تهران در عرصه علم و فناوری به شمار می رود.
انتهای پیام/
برچسب ها: تهران ، پایتخت ، جشنواره ، شکوفا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار