رئیس دوازدهمین همایش گفتار درمانی گفت: اولین مرکز تحقیقاتی عصب‌شناسی زبان به همت متخصصان گفتار درمانی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی راه اندازی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل، محمد تقی جغتایی رئیس دوازدهمین همایش گفتار درمانی که در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی برگزار شد، افزود: همکاری‌های بین بخش، حضور اساتید برجسته خارج از کشور و از همه مهم‌تر توانمندی گروه گفتار درمانی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی ما را به سمت راه اندازی اولین مرکز تحقیقاتی عصب‌شناسی زبان که تاکنون نیز در ایران کار نشده است، رهنمود ساخت. 

سرپرست دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی خاطر نشان کرد: به منظور راه اندازی این مرکز به تعامل متخصصان مختلف پرداختیم و در گام‌های نخستین هستیم و این مرکز با اهدافی نظیر چگونگی فرایند رشد زبان، عصب‌شناسی زبان، تاثیر فرهنگ بر زبان، مبانی بیولوژی بر زبان، تاثیر ژنتیک بر زبان و.... راه اندازی خواهد شد. 

وی گفت: ایران دارای یک زبان واحد، فرهنگ و پیشینه متفاوت است و امید داریم با ایجاد این حوزه بتوانیم جای خالی زبان‌شناسی عصبی را پیدا کنیم و به همگان معرفی کنیم. 

وی در راستای راه اندازی این مرکز تحقیقاتی خواستار مشارکت تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی، غیر پزشکی و بهره‌مندی از ظرفیت انجمن‌های علمی تخصصی شد. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار