رئيس اداره نگهداري راه و ابنيه فني اداره كل راه و شهرسازي خراسان رضوي از پوشش 21 هزار كيلومتر از جاده هاي استان توسط راهداران در فصل زمستان خبرداد.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان خراسان رضوي، حسين غلامزاده با اعلام اين خبر گفت: با توجه به گستردگي راه‌هاي استان كه مشتمل بر 6 هزار كيلومتر راه بين شهري و بيش از 14 هزار كيلومتر راه روستايي مي‌باشد، اجراي طرح سنگين راهداري زمستاني اولين اقدام مهم اين اداره در آغاز روزهاي سرد سال است.

وي افزود: راه‌اندازي 95 اكيپ برف‌روبي و راهداري زمستاني و استقرار آنها در 76 نقطه استان، بهره‌گيري از توان 542 دستگاه ماشين‌آلات و 965 نفر نيروي راهدار براي پوشش كامل شبكه راه‌هاي استان و تعداد 223 گردنه موجود در جاده‌هاي استان با هدف ارتقاي ايمني سطح راه‌هاي استان در فصل زمستان و خدمات‌رساني سريع و مطلوب به مسافران از ديگر اقدامات مهم اين اداره است.

غلامزاده يادآور شد: ثبت ركورد 70 ميليون مترمكعب برفروبي و 56 هزارتن شن و نمك پاشي در سال گذشته و كمترين ميزان مسدود شدن راه‌ها در كشور از دستاوردهاي اين اداره در اجراي مطلوب طرح زمستاني است.

رئيس اداره نگهداري راه و ابنيه فني راه و شهرسازي خراسان رضوي در پايان با اشاره به آمادگي كامل راهداران استان با تجهيز راهدارخانه ها به لوازم گرمايشي، آماده به كار بودن تمام دستگاه‌ها و ماشين آلات راهداري، مرمت كامل ابنيه فني آسيب ديده در جاده‌ها و بهسازي رويه راه‌ها گفت: از همه كساني كه قصد تردد در محورهاي استان در فصل زمستان را دارند تقاضا داريم كه قبل از آغاز سفر، از وضعيت راه‌هاي مسير مورد نظر خود آگاهي پيدا كرده و از مسافرت در تاريكي شب و يا هنگام بارش برف و وزيدن كولاك خودداري كنند.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار