مدیر کل میراث فرهنگی فارس گفت: اماکن تاریخی فارس برای بازدید انبوه مسافران در نوروز سال 93 آماده است.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ مصیب امیری افزود: در راستای ارائه خدمات مطلوب به گردشگران نوروزی 93، این اداره‌کل به عنوان دبیرخانه ستاد هماهنگی خدمات سفرهای فارس و معاونت نظارت و ارزیابی با ریاست مقام عالی این استان تاکنون اقدام به برگزاری جلسات بر اساس مصوبه هیئت وزیران، ابلاغ شرح وظایف کمیته‌ها و معاونت‌های 11گانه ستاد و همچنین ابلاغ دستورالعمل اجرایی ستاد به اعضا و برگزاری جلسات مستمر داخلی کرده است.

دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفرهای فارس به اجرای طرح نظرسنجی از گردشگران نوروزی 93 در این استان اشاره کرد و بیان کرد: در راستای افزایش رضایتمندی گردشگران نوروزی 93 این اداره کل فعالیت‌های خود را با تمام توان آغاز کرده است که از جمله، استقرار راهنمایان گردشگری در اماکن تاریخی فرهنگی سطح این استان از قبیل مجموعه تخت جمشید، حافظیه، سعدیه، ارگ کریمخان، حمام وکیل و ... در ایام نوروز است.

مدیر کل میراث فرهنگی فارس ادامه داد: چاپ اقلام اطلاع‌رسانی و تبلیغاتی ستاد شامل نقشه شیراز و استان فارس، کتابچه راهنما، بروشور اماکن تاریخی، فرهنگی و گردشگری زیر پوشش این اداره کل نیز در دست اقدام است که اطلاعات مندرج در نقشه‌ها شامل اطلاعات مورد نیاز گردشگران اعم از شماره تماس واحدهای اقامتی (هتل ها، مهمان‌پذیرها و ... )؛ کمیته اسکان و کمپ‌های اسکان شهرداری، آموزش و پرورش، بیمارستان‌ها ، داروخانه‌ها، اماکن تاریخی فرهنگی، اطلاعات هواشناسی و ... است.

دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفرهای فارس، فعال بودن تلفن‌های گویای 2928 (برای رسیدگی به بحث شکایات و ارائه اطلاعات گردشگری مورد نیاز گردشگران) و تلفن گویای 1801 فرماندهی یگان حفاظت میراث فرهنگی به منظور دریافت اطلاعات مردمی در حوزه حفاظت از میراث فرهنگی خبر داد و افزود: به منظور ایجاد امکانات رفاهی مطلوب برای گردشگران نوروزی،تشدید نظارت بر فعالیت تأسیسات و مؤسسات گردشگری اعم از دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی، هتل‌ها، مجتمع‌های بین‌راهی، مهمان‌پذیرها، واحدهای پذیرایی بین‌راهی و سفره‌خانه‌های سنتی نیز در دست اقدام است.

مدیر کل میراث فرهنگی فارس به آماده‌سازی و بهسازی اماکن تاریخی، فرهنگی زیر پوشش برای نوروز 93 اشاره و بیان کرد: ساماندهی فضای سبز و باغچه‌ها، تعمیرات و مرمت‌های اضطراری در محل‌های مورد نیاز، رنگ‌آمیزی مبلمان‌های محیطی و رفع نواقص تأسیسات مکانیکی و برقی اماکن زیر پوشش در حال اجرا است.

وی گفت: برگزاری دوره‌های آموزش راهنمایان جمعیت هلال احمر، برگزاری دوره‌های آموزش تکمیلی ویژه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی، برگزاری برنامه‌های فرهنگی متناسب با دهه فاطمیه (س) با حمایت نماینده ولی فقیه در این استان و همکاری دیگر ارگان‌های فرهنگی و اجتماعی از جمله معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز، اداره اوقاف و امور خیریه،اداره کل تبلیغات اسلامی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و آستان مقدس احمدی و محمدی(ع)،برگزاری جشنواره سفره‌های هفت سین و تخم مرغ‌های رنگی، برگزاری نشست تخصصی در مورد آیین‌ها و تاریخچه نوروز نیز از جمله مواردی است که در ایام نوروز اجرا می‌شود.

امیری برگزاری 22 نمایشگاه صنایع دستی در سطح شیراز و شهرستان‌های استان فارس را از دیگر جاذبه ها برای ایجاد رضایت بیشتر میهمانان نوروزی دانست و ادامه داد: در راستای معرفی صنایع دستی هنرمندان و حمایت از صنعتگران، تلاش خواهد شد تا در این نمایشگاه‌ها، دست‌ساخته‌های صنعتگران این استان به گردشگران نوروزی عرضه شود./س

 

برچسب ها: آمادگی ، اماکن ، تاریخی ، نوروزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.