مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام از تمدید مهلت ارسال اثر به همایش ملی ˈمانگ و مانشتˈ در مرکز استان ایلام خبداد و گفت: برگزاری این همایش با توجه به استقبال عمومی به نیمه اردیبهشت ماه سال آینده موکول شد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ایلام؛ علی گهرسودی به همین منظور مهلت ارسال آثار به این همایش ملی تمدید شد و علاقه مندان می توانند آثار خود را تا پایان اسفندماه به دبیرخانه جشنواره واقع در این اداره کل ارسال کنند.
وی با اشاه به اینکه این همایش ملی با هدف بزرگداشت دو شاعر برجسته ایلامی ˈشاکهˈ و ˈخان منصورˈ برگزار می شود افزود: این همایش در دو بخش ˈتاریخˈ و ˈتاریخ ادبی
اتˈ شامل بررسی آثار، احوال و افکار شاکه و خان منصور، نقش شاکه و خان منصور در جنگ های ایران با بیگانگان، تاثیرگذاری و تاثیر پذیری شعر این دو شاعر ایلامی، روایت پردازی مردم از زندگی این دو شاعر، بررسی مقطع تاریخی حیات شاکه و خان منصور برگزار می شود.
وی یادآور شد: در بخش ساختار زبان محورهای بررسی شعر ˈشاکه و خان منصورˈ از منظر زبان شناسی ، گویش های ادبی دو شاعردر مقایسه با گویش های کردی امروز سبک شناسی، این اشعار مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام گفت: علاقه مندان می توانند در بخش تحلیل محتوا، نیز تحلیل شخصیت شاکه و خان منصور، چرایی و چگونگی دل بستگی شاکه و خان منصور به یکدیگر، درون مایه های شعری دو شاعر، دغدغه های فلسفی در شعر شاکه و خان منصور و تاثیر قرآن و حدیث در اشعار شاکه و خان منصور آثار خود را ارسال کنند.
گهرسودی اضافه کرد: در بخش ˈزیباشناسیˈ نیز زیباشناسی شعر شاکه و خان منصور، مشابهت و نزدیکی سبک شعری شاکه و خان منصور با سبک های رایج ادبی کردی و فارسی، تاثیر و نفوذ شعر شاکه و خان منصور در ادبیات شفاهی منطقه و جایگاه شعر این دو شاعر ایلامی در شعر کردی و جنوبی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
وی از علاقه مندان خواست آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره به آدرس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی واحد فرهنگی ارسال کنند.
 
 
 
انتهای پیام/ش
برچسب ها: تمدید ، ارسال ، همایش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.