رژیم صهیونیستی مداخله مستقیم خود را در جنگ سوریه افزایش داده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، محمد سلیمان گزارشگر شبکه تلویزیونی العالم گزارش داد: دیدار بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل از بیمارستانی صحرایی در منطقه اشغالی جولان که مجروحان گروه های مسلح مخالف نظام سوریه در آنجا درمان می‌شوند؛ از یک سو تلاشی برای ترمیم وجهه بین المللی اسرائیل بود و از سوی دیگر نشان داد مداخله اسرائیل در بحران سوریه از طریق مرزهای جنوبی این کشور افزایش یافته است. این اقدام همچنین نشان دهنده نفوذ فزاینده اسرائیل در داخل گروه های مخالف نظام سوریه است.

در این خصوص روزنامه معاریو روز گذشته فاش کرد "عبدالله البشیر" فرمانده جدید گروه موسوم به ارتش آزاد سوریه در داخل اسرائیل آموزش دیده است. معاریو همچنین نوشت البشیر سال گذشته پس از زخمی شدن در درگیری با ارتش سوریه در بیمارستانی اسرائیلی درمان شده است. به نوشته این روزنامه، پس از درمان البشیر، خبر فوت او اعلام شد تا حضورش در فلسطین اشغالی پنهان بماند. 

به این ترتیب بعید نیست انتصاب البشیر به عنوان فرمانده ارتش آزاد با دوره ای که او در اسرائیل سپری کرده است مرتبط باشد. شایان ذکر است البشیر قبلا فرماندهی ارتش آزاد سوریه را در استان قنیطره در جنوب سوریه برعهده داشت. سپس فرمانده عملیات ارتش آزاد شد و در نهایت ریاست شورای فرماندهی گروه موسوم به ارتش آزاد را به دست گرفت. 

این تحولات با تلاش اسرائیل برای احداث دیوار مرزی در جنوب سوریه همزمان شد. اسرائیل امیدوار است با احداث این دیوار، افراد مسلح مخالف نظام سوریه بتوانند از مناطق تحت کنترل اشغالگران در برابر تحولاتی که در جبهه های جنگ در سوریه روی می دهد محافظت کنند. اسرائیل قبلا نیز تجربه مشابهی با ارتش "آنتوان لحد" در جنوب لبنان داشت. 

در کنار تحولاتی که در جبهه های جنوبی سوریه روی داده است منابع نظامی در استان های درعا و سویدا از دستیابی افراد مسلح به خمپاره اندازهای ساخت آمریکا و موشک اندازهای جدید خبر داده اند. منابع امنیتی و ساکنان مناطق مرزی اردن با سوریه نیز از حرکت گسترده کامیون ها و خودروهای حامل افراد مسلح از اردن به درعا و سویدا خبر دادند. این تحولات پس از آن رخ داد که آمریکا از توافق با متحدانش برای افزایش کمک به گروه های مسلح خبر داد. به این ترتیب واشنگتن وظیفه تامین تسلیحات افراد مسلح را بر عهده خواهد داشت و ریاض نیز هزینه مالی آنان را پرداخت خواهد کرد و امان نیز افراد مسلح را به داخل سوریه منتقل خواهد کرد. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار