شبکه المیادین گزارش داد: لابی یهودی در اوکراین نقش کلیدی در حوادث اخیر این کشور و سرنگونی دولت ویکتور یانوکوویچ داشت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ گزارشگر شبکه تلویزیونی المیادین، درباره نقش یهودیان اوکراین در تحولات اخیر گفت: اقلیت یهودیان در اوکراین موتور محرکه اصلی تظاهرات در این کشور بودند.
یک سازمان غیردولتی در فرانسه به نام "ستاره بدون خشونت" این خبر را اعلام کرد. این سازمان، اطلاعاتی را درباره نقش "ویکتور بنچوک" بازرگان یهودی اوکراینی دومین مرد ثروتمند این کشور در اعتراضات اخیر منتشر کرد. "بنچوک" با شبکه های تلویزیونی خصوصی وابسته به خود معترضان را تشویق می کرد. وی کنترل بسیاری از میدان های نفتی اوکراین را در دست دارد و نقش مهمی در بنیانگذاری مافیای یهودیان در شرق اروپا ایفا کرد. 
در ادامه این گزارش آمده است: استقبال گرم از "برنار آنری لیوی" فیلسوف فرانسوی یهودی الاصل در میدان استقلال کی یف در این شرایط عجیب نیست. به ویژه که گفته می شود موساد اسرائیل در تحریک تظاهرکنندگان در اوکراین دست داشت. 
گزارشگر این شبکه خاطر نشان کرد: گرجستان دیگر پایگاه فعالیت لابی یهودیان در جمهوری های شوروی سابق است. لابی یهودیان در زمینه های نظامی، تجاری و اقتصادی گرجستان نفوذ دارند. دهها کارشناس نظامی اسرائیل هر سال به گرجستان سفر می کنند و دانش های دفاعی در اختیار این کشور قرار می دهند. بعضی وزرای دولت گرجستان فارغ التحصیل دانشگاه های اسرائیل هستند و حتی بعضی از آنها تابعیت اسرائیل را دارند. وزیر سابق دفاع گرجستان از جمله این وزرا بود. او عامل ارتباط بین ارتش های دو طرف بود و قراردادهایی را برای فروش تجهیزات نظامی ساخت اسرائیل به گرجستان مانند هواپیماهای بدون سرنشین امضا کرد. سرمایه گذاری اسرائیل فقط در زمینه مستغلات در گرجستان فراتر از یک میلیارد دلار است. اسرائیل در روسیه هم یک سازمان اطلاعاتی را با همکاری آمریکا برای یهودیان در جمهوری های شوروی سابق تاسیس کرده است که زیر نظر مستقیم نخست وزیر اسرائیل فعالیت می کند. یهودیان یک سوم تا نیمی از مهمترین سمت های سیاسی، اقتصادی، رسانه ای، فرهنگی و علمی در روسیه را در دست دارند. بزرگترین شرکت های تلویزیونی و رسانه ای روسیه هم در دست یهودیان است. 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار