رئیس مجلس در دیدار با شان مو گام وزیر امور خارجه و قانون سنگاپور برتوسعه روابط اقتصادی، سیاسی و همکاری های پارلمانی دو کشور تاکید کرد.

به گزارش حوزه پارلمانی باشگاه خبرنگاران،‌ به نقل از خانه ملت، "علی لاریجانی" امروز (دوشنبه 5 اسفند ماه) با شان مو گام وزیر امور خارجه و قانون سنگاپور دیدار و گفتگو کرد.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی در ابتدای این دیدار ضمن ابراز خرسندی از روابط خوب پارلمانی وسیاسی میان ایران و سنگاپور گفت: روابط و همکاری های پارلمانی ضمن تقویت روابط سیاسی ایران و سنگاپور در تقویت ارتباطات مردمی نیز تاثیرگذار خواهد بود و مجلس شورای اسلامی نیز در همین راستا از تبادل هیات های پارلمانی میان دو کشور و افزایش رایزنی ها میان نمایندگان دو ملت استقبال می کند.
 
لاریجانی افزود: با توجه به تشکیل گروههای دوستی، پارلمانی میان جمهوری اسلامی ایران و سنگاپور زمینه های لازم برای توسعه و ترویج روابط در این خصوص مهیا است.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی دربخش دیگری از سخنان خود گفت: با توجه به ظرفیت های فراوان علمی و صنعتی  ایران و سنگاپور زمینه های لازم جهت افزایش سطح مناسبات تجاری و اقتصادی فی مابین فراهم است.
 
لاریجانی افزود: جمهوری اسلامی ایران از سرمایه گذاری های سنگاپور در زمینه های نفت و گاز ، انتقال تکنولوژی ، تصفیه آب و گسترش تبادلات مالی و بانکی استقبال می کند.
 
این عضو کمیسیون شوراها، مجلس  با اشاره به مذاکرات اخیر کشورمان با گروه 1+5 افزود: در صورت داشتن حسن نیت ، اراده سیاسی طرفهای مقابل و دوری از جنجال و طرح مسائل غیر مرتبط فضای مناسبی برای پیشبرد اهداف طرفین و حصول توافق نهایی به وجود خواهد آمد.
 
 شان موگام وزیر خارجه و قانون سنگاپور نیز در این دیدار گفت: سنگاپور از توسعه و گسترش روابط خود در ابعاد پارلمانی، تجاری ، اقتصادی و مالی با جمهوری اسلامی ایران استقبال می کند.
 
وی با اشاره به سفر قریب الوقوع رئیس پارلمان سنگاپور به تهران ، این سفر را گامی مهم در توسعه روابط پارلمانی دو کشور ارزیابی کرد.
 
وزیر خارجه و قانون سنگاپور همچنین گفت: با توجه به عضویت سنگاپور در منطقه اقتصادی آ سه آن ظرفیت های فراوانی برای توسعه همکاری های ایران و کشورهای عضو این مجموعه از جمله سنگاپور وجود دارد که میتوان به نفع مردم دو کشور از امکانات آن بهره گرفت.
 
شان موگام وزیر امور خارجه و قانون سنگاپور خاطر نشان کرد: سنگاپور از حصول توافق نهایی میان جمهوری اسلامی ایران و گروه 1+5 استقبال می کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار