سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد(UNESCO) در 1946 ایجاد شد تا صلح جهانی پایدار و براساس همبستگی معنوی و اخلاقی نوع بشر به وجود آورد و حوزه فعالیت آن آموزش و پرورش، علوم طبیعی، علوم اجتماعی و انسانی و فرهنگ و ارتباطات است.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران؛ سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد(UNESCO) یونسکو در 1946 ایجاد شد تا صلح جهانی پایدار و براساس همبستگی معنوی و اخلاقی نوع بشر را به وجود آورد و حوزه فعالیت آن آموزش و پرورش، علوم طبیعی، علوم اجتماعی و انسانی و فرهنگ و ارتباطات است.

هدف برنامه‌های یونسکو ترویج فرهنگ صلح و توسعه پایدار و انسانی است و بر این موارد متمرکز است: دستیابی به آموزش و پرورش برای همه؛ حمایت از تحقیق در علوم طبیعی و اجتماعی از طریق برنامه‌های علمی بین‌المللی و بین دولتی، پشتیبانی از ابزار هویت‌های فرهنگی؛ حمایت و تقویت میراث طبیعی و فرهنگی جهان؛ و حمایت از جریان آزاد اطلاعات و آزادی مطبوعات، همچنین تقویت توانایی‌های ارتباطی کشورهای در حال توسعه.

یونسکو دارای نظامی متشکل از 192 کمیسیون ملی و مورد حمایت حدود 4000 انجمن، مرکز و باشگاه یونسکو است و با نزدیک به 340 سازمان غیردولتی بین‌المللی و حدود 25 بنیاد و موسسه مشابه روابط رسمی دارد و با شبکه‌ای از 7900 موسسه آموزشی در 176 کشور همکاری می‌کند.

هیات مدیره یونسکو یعنی کنفرانس عمومی از 192 کشور عضو تشکیل شده و هر دو سال تشکیل جلسه می‌دهد.

هیات اجرایی، متشکل از 58 عضو که به‌وسیله کنفرانس انتخاب شده‌اند، مسئول نظارت بر اجرای برنامه‌های مصوب کنفرانس است.

یونسکو 2160 کارمند از حدود 170 کشور دارد که بیش از 680 نفر از آنان در دفاتر منطقه‌ای آن در جهان کار می‌کنند. بودجه عادی 2007-2006 یونسکو 610 میلیون دلار بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار