رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان دماوند گفت: طرح های توسعه ای و عمرانی در شهرستان دماوند باید در اراضی غیر کشاورزی صورت گیرد.

حمید رضا خلیلی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: 700 پروانه بهره برداری از سوی نظام صنفی کشاورزی شهرستان دماوند صادر شده است.

وی ادامه داد: 10 درصد از مجموع اراضی این شهرستان که غذای 25 میلیون نفر با سرانه 20 کیلوگرم برای هر فرد را تولید می کند، حفظ و نگهداری شود.

خلیلی افزود: 9 هزار و 818 بهره بردار در شهرستان دماوند برای بالغ بر 27 هزار نفر در سطوح مختلف ایجاد اشتغال می کنند.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان دماوند تصریح کرد: دماوند پذیرای کارگران زیادی از سایر شهرستان ها و استان ها در فصل کار کشاورزی است که برای کار به شهرستان دماوند مراجعه می کنند و در راستای تولید، اشتغال می یابند.

وی ادامه داد: 4 هزار و 100 رأس گاو اصیل، یک‌‌ هزار و 400 رأس گاو دورگ، 600 رأس گاو بومی، 200 رأس گوساله پرواری، چهار هزار و 100 رأس گاو شیری، 70 هزار رأس گوسفند و بز و 42 هزار کلنی زنبور عسل در شهرستان وجود دارد.

خلیلی تصریح کرد: نخستین تشکل زیر بخش نظام صنفی کارهای کشاورزی در راستای تکلیفی که بر عهده نظام صنفی است و در راستای فرمایشات و تأکیدات ویژه مقام معظم رهبری در خصوص تشکیل واحدهای تخصصی زیر بخش تولیدی و تعاونی ها و نیز در راستای اقتصاد مقاومتی تشکیل شد.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان دماوند اضافه کرد: نظام صنفی کارهای کشاورزی شهرستان دماوند یک هزار و 700 نفر عضو دارد و بالغ بر 700 پروانه بهره برداری صادر کرده است/س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.