هنرمند موسیقی کشورمان گفت: یک شبه نمی توان در بستر پهناور موسیقی کشور ره صد ساله را پیمود زیرا این مسئله تصوری واهی است و این واقعیت در سایر اصناف هم ماهیتی غیر انکار دارد .

مانی رهنما در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن در مورد وضعیت موسیقی کشور گفت : موفقیت بدون تلاش با استفاده از ابزارهای تخریب سایر هنرمندان با عدم برخورداری از ساختاری ماندگار به عنوان اتفاقی زود گذر ، بستر این هنر ارزشی را در کشور به یک ویرانی تبدیل خواهد کرد .

هنرمند کشورمان با اشاره به ساختار حمایتی کشور های اروپایی با صرف میلیارد ها دلار بودجه جهت حفظ و صیانت از فرهنگ خود ، وضعیت موسیقی سنتی در کشور را بحرانی دانست و تصریح کرد :مسئولان حوزه فرهنگ و هنر باید جهت تقویت ساختار موسیقی سنتی برگرفته از فرهنگ اصیل ایرانی اجرای طرح های کارشناسی را در دستور کار خود قرار دهند .

رهنما در خاتمه با تاکید بر لزوم اجرای طرح های زیربنایی در پهنه موسیقی سنتی ، اظهار داشت : برگزاری کنسرت در تالارهای بزرگ کشور مانند حافظیه اقدامی زیر بنایی در جهت جذب قشر جوان به موسیقی سنتی و بازسازی بدنه این شاخه از هنر موسیقی تلقی می شود ./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.