طرح مطالعاتي ميدان كرنج با مشاركت 26 نفر از كارشناسان مناطق نفت خيز جنوب به عنوان مجري، به روز رساني شد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، به نقل از پايگاه اطلاع رساني شركت ملي نفت ايران، در جلسه به روز رساني مطالعه جامع ميدان كرنج كه با حضور مديرعامل شركت ملي نفت ايران و مدير برنامه ريزي تلفيقي در ساختمان مركزي سوم برگزار شد، نمايندگاني از اداره مطالعات مخازن شركت ملي مناطق نفت خيز جنوب به عنوان مجري، به ارائه كلياتي از سناريوهاي مختلف توليد از مخزن (تخليه طبيعي، تثبيت فشار با تزريق آب، تثبيت فشار با تزريق گاز و فشار افزايي با تزريق گاز) پرداختند.

گفتني است، بر اساس روال معمول مطالب ارائه شده در اين گونه جلسه ها،  ابتدا در معاونت بررسي طرح هاي منابع هيدروكربوري نفت و گاز برنامه ريزي تلفيقي شركت ملي نفت ايران، مورد بررسي و مطالعه قرار مي گيرد. تعدادي از اين مطالعات پس از بررسي در اين معاونت به كميته مشاورين مخازن كه آينه سال ها تجربه در صنعت نفت است، ارجاع و در آنجا، بررسي هاي كاملا كارشناسي با حضور افراد با تجربه و خبره صنعت و دانشگاه انجام مي شود.

بر اساس نظر كارشناسان برنامه ريزي تلفيقي شركت ملي نفت ايران، با توجه به ضرورت تامين گاز مورد نياز جهت تزريق به ميدان كرنج، گزينه بهينه از نقطه نظر فني- اقتصادي، سناريوي فشار افزايي با تزريق گاز براي اين ميدان انتخاب شد.

بر اساس برنامه ريزي هاي انجام شده، چالش هاي اساسي پيش روي ميدان هاي هيدروكربوري كشور در جلسه هاي آتي كميته مشاورين مخازن با حضور مديرعامل شركت ملي نفت ايران، بررسي مي شود.

گفتني است، ميدان كرنج در ۱۱۵ كيلومتري شرق اهواز و بين ميادين آغاجاري و پارسي واقع شده است. اين ميدان در سال ۱۳۴۲ كشف و از سال ۱۳٧۱ تزريق گاز در آن آغاز شده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: نفت ، کرنج ، توسعه ، گاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار