استاندار تهران گفت: استفاده از دانش روز دنیا در علوم مختلف به منظور بهبود شرایط فعلی اقتصادی کشور ، برگی از کتاب سیاست اقتصاد مقاومتی به عنوان توصیه ای ارزشی و هوشمندانه از سوی مقام معظم رهبری است.

سید حسین هاشمی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن در این مورد که با وجود سرعت بالای پیشرفت در دنیا علم به مرز فرا تکنولوژی قدم گذاشته است ، گفت ایران اسلامی هم باید در مسیر پیشرفت و بهره مندی از تکنولوژی روز دنیا قدم بردارد .

وی با اشاره به اینکه رشد علوم مختلف که برای خیلی از کشور ها آرزو بوده در ایران عملیاتی شده است ، افزود : با وجود نمودار صعودی پیشرفت کشور در علوم مختلف نیازهای داخلی به برخی تولیدات خارجی با تشخیص درست بدون وابستگی و دیکته نظرات کشور های مختلف باید تامین شود.

استاندار تهران از حمایت های جدی دولت تدبیر و امید در زمینه تحقیقات با بودجه ای معادل 20 برابر سال های قبل خبر داد و تصریح کرد : با توجه به مقوله مهم تحقیقات به عنوان منشاء پیشرفت های علمی ، این عنصر ارزشی عامل اصلی موفقیت کشور های مطرح در حوزه های صنعت و درمان و غیره است.

هاشمی با تاکید بر موضوع مهم تحقیقات به عنوان تنها راه درست جهت توقف در ایستگاه اقتصاد مقاومتی ، بی توجهی به بودجه در این زمینه و اهمیت این عنصر زیرساختی در بهبود مشکلات اقتصادی در دانشگاهها را معضلی در کشور دانست واضافه کرد : فعالیت بیش از سه هزار نفر در مرکز تحقیقات شرکت سامسونگ کره جنوبی اهمیت مقوله تحقیقات را نشان می دهد .

استاندار تهران در خاتمه اظهار داشت : با توجه به حلقه فشرده تحریم های استکبار جهانی و برخی کشور های اروپایی به عنوان عاملی بی تاثیر در تحقق اهداف شوم دشمن ، مسئولان باید از فشار های اقتصادی دشمن غافل نبوده و بستر را جهت اجرای طرح های دانشمندان فرهیخته کشور فراهم کنند./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.