نماینده مردم شهرستانهای دماوند و فیروزکوه و رودهن در مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش مبلغ عوارضی اتوبان پردیس- تهران منطقی نیست و باید هر چه سریعتر اصلاح شود.

ˈحمیدرضا مشهدی عباسیˈ در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن به انتقاد شدید از افزایش بی ضابطه مبلغ دریافتی عوارضی اتوبان پردیس- تهران پرداخت.

وی گفت: متاسفانه این موضوع از همان روز نخست افتتاح اتوبان با مبلغ بالایی مصوب شد که گلایه های مردمی را به دنبال داشت.

از ابتدای اسفندماه 92 مبلغ عوارضی اتوبان پردیس- تهران برای خودروهای سواری، وانت بار و اتوبوس به ترتیب به دو هزار و 500، سه هزار و 500 و پنج هزار و 500 تومان افزایش یافته است.

مشهدی عباسی با مقایسه مبلغ عوارضی دریافتی در اتوبان تهران پردیس نسبت به سایر اتوبانهای کشور، افزود: در فاصله 15 کیلومتری پردیس تا ابتدای اتوبان شهید بابایی رانندگان خودرو سواری مبلغ 2 هزار و 500 تومان می پردازند که در مقایسه با مسیر 130 کیلومتری اتوبان تهران- قم و مبلغ عوارضی فقط 500 تومان به هیچ عنوان منطقی نیست.

وی تصریح کرد: متاسفانه تعیین این رقم که از سوی شرکت خصوصی انجام شده بدون هماهنگی وزارت راه و شهرسازی است؛ مساله ای که در آینده ای نزدیک از مقام عالی این وزارتخانه سؤال می شود.

نماینده مردم شهرستانهای دماوند و فیروزکوه و رودهن در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: البته وجود تونل ها و پل های متعدد در طول مسیر این اتوبان بالاتر بودن رقم پرداختی عوارضی را اجتناب ناپذیر کرده، اما از مسؤولان و متولیان امر باید پرسید چگونه چنین رقمی حاصل می شود؟

وی ادامه داد: از طرف دیگر دو بار افزایش رقم عوارضی در طول یک سال به هیچ عنوان قابل قبول نیست و در این موضوع هیچ منطقی مشاهده نمی شود.

مشهدی عباسی در خاتمه بیان کرد: بسیاری کاربران جاده در این مسیر کارمندان دولت هستند که با پرداخت این مبالغ با فشار مضاعف مالی مواجه اند و انتظار می رود مسؤولان امر هر چه سریعتر نسبت به شفاف سازی موضوع و تعیین قیمت منطقی اقدام کنند.

نخستین رقم عوارض تعیین شده برای سواری 15هزار ریال خودروهای ون و وانت 20 هزار ریال و اتوبوس 40 هزار ریال بود که بتدریج و در دو مرحله تاکنون افزایش قابل توجهی داشته و برای ساکنان منطقه، کارکنان کارخانجات و ادارات که بطور مرتب و روزانه در این مسیر تردد می کنند، مقرون به صرفه نیست و ممکن است موجب افزایش بار ترافیکی محور قدیم رودهن و افزایش تصادفات شود./س


برچسب ها: عوارضی ، اتوبان ، پردیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.